  • 1. Data: 2009-06-19 15:53:23
    Temat: Netbook do zdjec
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    Witam.

    Moze jest na grupie kilka kolezanek lub kolegow, ktorzy wysylaja zdjecia
    z terenu do redakcji/agencji, lub tez znajda sie inne osoby doswiadczone
    w temacie. - Rozgladam sie za malym netbookiem, na ktorym mozna
    zainstalowac Photoshop Elements 2 i Fotostation 4, przyciac zdjecie i
    opisac. O co pytac w Saturnie? Oczywiscie zeby byl jak najmniejszy,
    najtanszy i najlepszy :)

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 2. Data: 2009-06-19 16:21:45
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <2...@n...neostrada.pl>,
    _rK_ nabazgrał:
> [...]
    > zainstalowac Photoshop Elements 2 i Fotostation 4, przyciac zdjecie i
    > opisac. O co pytac w Saturnie? Oczywiscie zeby byl jak najmniejszy,

    Choć nie wysyłam do redakcji/agencji, to mogę powiedzieć od siebie:
    MSI Wind U100 w sumie może skutecznie zastąpić normalny komputer,
    z dokładnością do tego 10" LCD. Generalnie wszystkie te netbooki
    mają taki sam procesor, większość ma gigabajt ramu i wszystkie
    mają podłe matryce TN. Więc bez zbytniego czajenia się możesz wejść
    do sklepu i wybrać ten z najwygodniejszą obudową, byleby miał na
    pokładzie zwykły dysk twardy 2.5" (SSD o osiągach porównywalnych
    z dyskiem twardym i sensownej powierzchni kosztują więcej niż cały
    taki netbook ;) ).

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-06-19 16:28:51
    Od: Kurian <k...@p...com.pl>

    _rK_ pisze:
> [...]
    > zainstalowac Photoshop Elements 2 i Fotostation 4, przyciac zdjecie i
    > opisac. O co pytac w Saturnie? Oczywiscie zeby byl jak najmniejszy,

    uzywam EeePC 901 wybor byl prosty mial byc jak najmniejszy inne
    parametry byly na 2gim planie ... spokojnie ze sprzetem foto w
    torbie/plecaku mozna nosic

    pozdrawiam
    Kurian

  • 4. Data: 2009-06-19 16:49:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kurian pisze:
    > uzywam EeePC 901 wybor byl prosty mial byc jak najmniejszy inne
    > parametry byly na 2gim planie ... spokojnie ze sprzetem foto w
    > torbie/plecaku mozna nosic

    Też mam taki, dołożyłem gigabajt pamięci, ale raczej to się nadaje do
    sensownej obróbki co najwyżej jopegów (przycinania itp.)
    Matryca jest tam wyjątkowo fajna, choć rozdzielczość nie rozpieszcza,
    ale to standard.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-06-19 17:13:26
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

> [...]
    > sensownej obróbki co najwyżej jopegów (przycinania itp.)
    > Matryca jest tam wyjątkowo fajna, choć rozdzielczość nie rozpieszcza,

    Ja tez mam 901 i do zdjec to tak srednio.
    Te oba (4+8GB) wbudowane SSD sa beznadziejnie wolne, tak wiec nawet zaladowanie
    miniaturek w ACDSee trwa. Szybciej jest skopiowac z karty na USB albo na jakieś
    wetknięte SD :-)

    Zresztą - ja go nie kupowałem do zdjęć i wiedziałem, że tak będzie, a mimo to
    czasami do szybkiego przebrania go używam.

    Aha, zauważ, że lwia większość tym netbooków nie ma złącza Express Card, tak
    więc zostaje albo WiFi, RJ-45 albo coś na USB/Bluetooth, jeśli chodzi o
    komukację - to apropos bezprzewodowego Internetu.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 6. Data: 2009-06-19 17:16:20
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    Blabla, się rozpisałem, a miałem powiedzieć, że jeśli nie musisz koniecznie mieć
    aż takiego kurdupla 8.9 cala, to kupuj śmiało albo 1000HD ze zwykłym dyskiem,
    albo Winda wymieniownego przez lrem'a (oba 10 cali).

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2009-06-19 17:16:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Ja tez mam 901 i do zdjec to tak srednio.
    > Te oba (4+8GB) wbudowane SSD sa beznadziejnie wolne, tak wiec nawet
    > zaladowanie miniaturek w ACDSee trwa. Szybciej jest skopiowac z karty na
    > USB albo na jakieś wetknięte SD :-)

    Załóż fat32, wyłącz indeksowanie obrazków, a najlepiej pokręć trochę w
    ustawieniach, zainstaluj FlashPointa i komputerek dostanie
    przyspieszenia, w każdym razie problemem będzie już tylko wolny procesor.

    > Aha, zauważ, że lwia większość tym netbooków nie ma złącza Express Card,
    > tak więc zostaje albo WiFi, RJ-45 albo coś na USB/Bluetooth, jeśli
    > chodzi o komukację - to apropos bezprzewodowego Internetu.

    Ale właściwie wszystko zdąża ku usb.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 8. Data: 2009-06-19 17:18:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
    > koniecznie mieć aż takiego kurdupla 8.9 cala, to kupuj śmiało albo
    > 1000HD ze zwykłym dyskiem, albo Winda wymieniownego przez lrem'a (oba 10

    I przejść na fat32 albo choć wyłączyć indeksowanie polecam bardzo, te
    atomy zyskują na tym sporo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 9. Data: 2009-06-19 18:32:40
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <2...@n...neostrada.pl> _rK_ wrote:
> [...]
    > przyciac zdjecie i opisac. O co pytac w Saturnie? Oczywiscie zeby byl
    > jak najmniejszy, najtanszy i najlepszy :)

    Dzieki wszystkim.
    A czy jest jakis z rozdzielczoscia wieksza niz 1024 po dluzszym boku?
    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 10. Data: 2009-06-19 18:38:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl> writes:

    > A czy jest jakis z rozdzielczoscia wieksza niz 1024 po dluzszym boku?

    Ależ oczywiście 8-)

    http://www.ceneo.pl/2247213

    MJ