  • 1. Data: 2009-06-19 11:55:34
    Temat: EOS 50D - ładowanie akumulatorków
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    witaski

    Jako, że przymierzam się do kupna tej puszki i szykuje mi się wyjazd 2
    tygodniowy (częściowo z dala od prądu:)
    Czy istnieje możliwość ładowania akku tego aparatu np. z pomocą ładowarki
    samochodowej? Tzn czy w zestawie jest adapter do ładowarki 12V?
    Czy musiałbym zanabyć np. coś takiego: http://tiny.pl/343r

    pzdr.

    --
    woytaski

  • 2. Data: 2009-06-19 12:14:48
    Temat: Re: EOS 50D - ładowanie akumulatorków
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wojtek" napisał
> [...]
    > Czy istnieje możliwość ładowania akku tego aparatu np. z pomocą ładowarki
    > samochodowej? Tzn czy w zestawie jest adapter do ładowarki 12V?

    Na dwa tygodnie to może Ci styknąć jeden, ewentualnie dokup jakiś zamiennik
    lub dwa.
    Do samochodu lepszym pomysłem może okazać się przetwornica 12/220 V. Trochę
    mniej wygodne ale za to bardziej uniwersalne - wtedy pogonisz na tym każdą
    ładowarkę.

    adam

  • 3. Data: 2009-06-19 13:45:21
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    > Do samochodu lepszym pomysłem może okazać się przetwornica 12/220 V.
    > Trochę mniej wygodne ale za to bardziej uniwersalne - wtedy pogonisz na
    > tym każdą ładowarkę.

    O tym nie pomyślałem... zawsze na tym można podpiąć cokolwiek na 220:)
    dzięki!!

    --
    woytaski

  • 4. Data: 2009-06-19 13:55:34
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wojtek" napisał

    > O tym nie pomyślałem... zawsze na tym można podpiąć cokolwiek na 220:)
    > dzięki!!

    No nie takie cokolwiek - przetwornice mają swoje dopuszczalne obciążenie ale
    do najmocniejszej ładowarki jaką masz z pewnością znajdziesz niedrogą
    wersję.
    Ja korzystam dość często z tego patentu i sprawdza się OK, uniknąłem dzięki
    temu dokupowania kilku osobnych ładowarek.

    adam

  • 5. Data: 2009-06-19 14:13:54
    Od: FD <f...@o...pl>

    adam pisze:

> [...]
    > Ja korzystam dość często z tego patentu i sprawdza się OK, uniknąłem dzięki
    > temu dokupowania kilku osobnych ładowarek.

    a gdzie kupowales i jaką? cos bys polecił?

  • 6. Data: 2009-06-19 15:15:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "FD" napisał

    > a gdzie kupowales i jaką? cos bys polecił?

    Uuuu, ja to kupowałem z 15 lat temu. Po ofertach Allegro nie widzę takiej
    samej ale jest podobna do tej:
    http://www.allegro.pl/item665676641.html - ma dwie kontrolki, gniazdo,
    oczywiście nie ma USB.
    Dobierz tylko moc do tego co będziesz potrzebował podłączyć i gotowe.
    Może na pl.misc.samochody ktoś poradzi ?

    Parę razy już niemal śmietnik zaliczyła aż tu nagle zaczęła się przydawać.

    adam

  • 7. Data: 2009-06-19 19:56:10
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jun., 13:55, "Wojtek" <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Czy istnieje możliwość ładowania akku tego aparatu np. z pomocą ładowarki
    > samochodowej? Tzn czy w zestawie jest adapter do ładowarki 12V?

    w oryginalnej ladowarce nie ma wyjscia na podlaczenie do akumulatora ,
    choc pewnie nie byloby problemu takie dodatkowe gniazdo zainstalowac ,
    ale komu by sie chcialo?

    c50d jest pozeraczem pradu , w praktyce wymaga ladowania kazdego dnia
    po robieniu zdjec.
    sugerowalbym wiec zakup drugiej zapasowej baterii.

  • 8. Data: 2009-06-20 07:10:50
    Od: canonierka <w...@o...pl>

    XX YY pisze:

    > w oryginalnej ladowarce nie ma wyjscia na podlaczenie do akumulatora ,
    > choc pewnie nie byloby problemu takie dodatkowe gniazdo zainstalowac ,
    > ale komu by sie chcialo?

    Pewnie nikomu, dlatego szukałem czegoś takiego jak w linku, w pierwszym
    poście...

    > c50d jest pozeraczem pradu , w praktyce wymaga ladowania kazdego dnia
    > po robieniu zdjec.
    > sugerowalbym wiec zakup drugiej zapasowej baterii.

    To na pewno. Ale wydaje mi się że przetwornica jest zdecydowanie lepszym
    rozwiązaniem, ze względu na obecność w czasie podróży jeszcze
    "cyferkowej małpki" i drugiej komórki (bez opcji ładowania z gniazda
    zapalniczki)

    --
    woytaski

  • 9. Data: 2009-06-20 07:42:36
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > rozwiązaniem, ze względu na obecność w czasie podróży jeszcze
    > "cyferkowej małpki" i drugiej komórki (bez opcji ładowania z gniazda

    tez tak mi sie wydaje , gdyz bardziej uniwersalnym , w razie czego
    mozna podlaczyc maszynke do golenia albo i naladowac szczoteczke do
    zebow.

    Ale jesli bedziesz kilka dni odciety od doplywu pradu to i tym samym
    pewnie od dostaw paliwa , gdyz stacje benzynowe dzialaja na prad.;-)

    ale do rzeczy - w c50d kazdego dnia potrzebujesz zabrac swiezo
    naladowana baterie.
    nie chce mi sie lamac glowy tym , ale podejrzewam ze ten
    wysokorozdzielczy wyswietlacz ( choc tak na prawde to on
    wysokorozdzielczy nie jest) jest najwiekszym pozeraczem pradu -czyli
    zeby troche przedluzyc zywot baterii trzebyby go wylaczac w sytuacjach
    pradowo-krytycznych .

  • 10. Data: 2009-06-20 14:55:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojtek" h1g4pl$lgl$...@n...onet.pl

    > O tym nie pomyślałem... zawsze na tym można podpiąć cokolwiek na 220:) dzięki!!

    230 V, nie 220. )

    Kupiłem w Makro przetwornicę i oddałem, bo nie pracowała poproawnie.
    Kupiłem kolejna w jakimś stolcowym sklepie białostockim (samochodowy
    sklepik ATM w galerii Kwadrat, na Andersa, czyli obwodówce) i nie mam
    ani przetwornicy, ani pieniędzy...

    (reklamacja w toku, czyli chyba finał na Skłodowskiej, znaczy -- sądzie)

    Tak więc uważać należy na tanie (takie po pół stówy złotych) przetwornice.
    Moje obie miały 75 watów ciągłej mocy, 150 szczytowej i ze 100 chwilowej.
    Makro oddał pieniądze bez kłopotów, ale ze stolcowymi sklepikami złodziejskimi
    jest gorzej.

    Te parametry dlatego, aby przetwornica nie zajmowała dużo miejsca.
    Obie miały zabezpieczenia przed przeciążeniem, zbyt wysokim napięciem
    instalacji samochodowej i zbyt niskim.

    Do ładowarki trzeba znacznie mniej (pewnie z 10 W) a do ładowania
    notebooka akurat tyle.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'