  • 1. Data: 2009-06-19 15:07:01
    Temat: i witam
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Po pierwsze,
    chcialem sie przywitac:)
    Po drugie - po krotce- smiena - zenith, zenith+szklo praktici, nikon F401S
    +lampka metza 28c-2, pozniej era cyfrowych kompaktow, i znow lustro.
    Wiem wiem, lepszy bylby nikon d90, mnie przekonal d5000 uchylnym wizjerem i
    cena, (wizjer uzywam jako uchylny- w innym przypadku szkoda tracic nerwow z
    powodu szybkosci dzialania AF.) (Cena tez wiem- cos za cos -brak silnika w
    korpusie, grip )
    Dorwalem to jako "kit" wraz z nikorem 18-105.

    I teraz pytanie- macie jakies propozycje co do innego szkla?, te kitowe sa
    wszedzie krytykowane, i -teraz szklo o podobnych parametrach roznic sie
    bedzie cena i...?

    Nie mam doswiadczenia na obecnym polu ery cyfry w lustrach, wiec licze na
    jakies sugestie.

    Na co dzien zajmuje sie sprzetem komp., wiec jakby ktos mial z czyms problem
    sluze pomoca.

    pozdr
    elm

  • 2. Data: 2009-06-19 16:56:46
    Temat: Re: i witam
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze elm:

> [...]
    > wszedzie krytykowane, i -teraz szklo o podobnych parametrach roznic sie

    Ale czytasz że są krytykowane czy sam widzisz że coś ci się nie podoba?
    18-105 to bardzo udany optycznie uniwersalny zoom.

  • 3. Data: 2009-06-19 18:36:53
    Od: "woj" <N...@w...pl>

    > (Cena tez wiem- cos za cos -brak silnika w
    > korpusie, ... )

    Po głębszym zastanowieniu może to wcale nie jest takie be. Canon np. napisał
    w swoim folderze coś takiego, że nie stosuje napędu w korpusie ze względu na
    możliwość stosowania różnorodnych szkieł. Każde z nich może mieć inne
    wymagania względem napędu i ciężko w tym wypadku znaleźć uniwersalny
    śrubokręt. Poza tym napędy ewoluują. Coraz częściej stosowane są
    zaawansowane USMy pierścieniowe, które przewyższają klasyczny śrubokręt.
    Więc jeśli kogoś stać na kupno tego typu obiektywu, może z powodzeniem
    podpiąć go
    do swojego korpusu, nawet tego z niższej pólki cenowej. Dochodzi jeszcze
    jedna rzecz - awaryjność. Mimo tego iż niejednokrotnie wartość optyki
    przekracza wartość korpusu, szczególnie tyczy to sprzętu z niższej półki, to
    mimo to gdyby posłuszeństwa odmówiłby napęd w korpusie byłby to większy
    zgryz ( tak mi się wydaje z mojej perspektywy) niż usterka napędu
    wbudowanego w obiektyw.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2009-06-19 19:44:47
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    woj pisze:
    > Po głębszym zastanowieniu może to wcale nie jest takie be.

    Wszystko się zgadza, ale nie w przypadku systemu takiego jak obecnie
    Nikon, gdzie nawet głupiej portretówki 50 f/1.8 nie wepniesz z AF, nie
    wspominając już o ogromnej liczbie innych obiektywów, w których trzeba
    będzie ostrzyć "z palca" (a właśnie takie szkła z drugiej ręki mogą
    szczególnie interesować nabywców najtańszych korpusów). To jest be i to
    bardzo.

    --
    PSYLO

  • 5. Data: 2009-06-19 19:48:47
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jun., 21:44, PSYLO <P...@o...pl> wrote:

> [...]
    > będzie ostrzyć "z palca" (a właśnie takie szkła z drugiej ręki mogą
    > szczególnie interesować nabywców najtańszych korpusów). To jest be i to

    to jest taktyka , deki ktorej nikon moze przetrwac.
    firmy ktore produkowaly zbyt dobre produkty tzn dlugo uzywalne
    upadaly szybko.

  • 6. Data: 2009-06-19 19:51:24
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > I teraz pytanie- macie jakies propozycje co do innego szkla?, te kitowe sa
    > wszedzie krytykowane, i -teraz szklo o podobnych parametrach roznic sie
    > bedzie cena i...?

    witaj

    propozycji oczywiscie jest tyle ile nikon szkiel produkuje.
    ale czy jestes osobiscie z tego obiektywu niezadowolony ?-co Ci nie
    pasuje?

    Czy tez drazni Cie , ze sa to szkla krytykowane ?.

    XXX

  • 7. Data: 2009-06-19 20:27:57
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > pasuje?
    >
    > Czy tez drazni Cie , ze sa to szkla krytykowane ?.

    Hej,
    Nie, raczej ciekawi co potrafia "te dobre" szkla, trudno cos powiedziec o
    tym, ktore obecnie posiadam, za malo pstrykow.
    Dzienx za odpowiedz.

    pozdro
    elm

  • 8. Data: 2009-06-19 20:49:07
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Dorwalem to jako "kit" wraz z nikorem 18-105.
    AFAIK Nikon (firma) albo nikkor (obiektyw), nie ma takiej hybrydy nazwowej
    jak nikor

    > I teraz pytanie- macie jakies propozycje co do innego szkla?, te kitowe sa
    > wszedzie krytykowane,

    IMHO akurat to szklo "kitowe" nalezy do tych najbardziej chwalonych

    >i -teraz szklo o podobnych parametrach roznic sie bedzie cena i...?

    Szklo o podobnych parametrach niewiele bedzie roznic, skoro bedzie mialo
    podobne parametry.
    Troszke skonkretyzuj pytanie.

    Jesli chodzi Ci o to w czym moze byc lepszy drozszy obiektyw o podobnym
    zakresie ogniskowym, to lepszymi paramatrami, takimi jak np. jasnosc, z
    reguly mniejszymi wadami (aberracja, winietowania) co prowadzi do
    uzyskiwania lepszej rozdzielczosci obrazu oraz lepsza konstrukcja
    (solidniejsze materialy, VR nowszej generacji). Przy czym moze, nie znaczy,
    ze musi.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-06-19 21:14:41
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Nie, raczej ciekawi co potrafia "te dobre" szkla, trudno cos powiedziec o
    > tym, ktore obecnie posiadam, za malo pstrykow.

    W odpowiedzi na takie pytania pomagaja strony takie jak ta:
    http://pl.pixel-peeper.com/
    Ale tylko pomagaja, bo zwykle nie dostaniesz tego samego ujecia
    sfotografowanego w dokladnie tych samych warunkach tym samym korpusem tylko
    roznymi obiektywami.
    Inna sprawa, ze pewna przewaga tych "drozszych" obiektywow nie ujawni sie w
    takim porownaniu.
    Zwykle drozsze obiektywy sa jasniejsze (juz nie mowiac o tym, ze takie zoomy
    czesto maja "stale swiatlo" w calym zakresie ogniskowych), a co za tym idzie
    pozwalaja zrobic ujecia, ktorych nie wykonasz tym "tanszym" (np. przy
    fotografowaniu w trudniejszych warunkach oswietleniowych lub w przypadku
    potrzeby mocniejszego rozmywacia tla). Podobnie jak obecnosc VRa (co prawda
    ten wystepuje u N18-105, ale pierwszej generacji) czy VRa nowszej generacji.
    Podobnie konstrukcja - solidniejsza, wykonana z lepszych materialow (np.
    metalowy bagnet), odporna na kurz i zachlapanie.
    Pewnie cos by sie jeszcze znalazlo...

    Tym sie moga roznic "drozsze" obiektywy od "tanszych". Przy czym czasem
    roznice moga byc niezauwazalne.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 10. Data: 2009-06-21 06:13:06
    Od: "woj" <N...@w...pl>

> [...]
    > będzie ostrzyć "z palca" (a właśnie takie szkła z drugiej ręki mogą
    > szczególnie interesować nabywców najtańszych korpusów). To jest be i to

    No to nikoś namięszał...