  • 21. Data: 2009-06-19 20:28:03
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > A to są jakieś nie-LED?

    Z tego co pamiętam to tak, chociaż nie chce mi się szukać.
    Z pewnością te starsze były na zwykłych świetlówach (np toshiba libretto).

    > Rzeczony wind też ma klawiaturę o 2cm mniejszą od tej z 15.4".

    Za to eee ma w raczej dość małą klawiaturę, ale idzie się do tego
    przyzwyczaić. Mnie bolało tylko to jak rozwiązali shift - choć tragedii
    nie ma, to jednak ciągle nie trafiałem na początku.

    > Zwłaszcza dla kogoś, kto chce instalować Photoshopa i męczyć zdjęcia...

    Netbook zdecydowanie nie nadaje się na magazyn zdjęć ale znów nie
    przesadzajmy. Większość dysków zapycha się danymi, których się za często
    nie używa. Tutaj mając swobodne kilka GB można spokojnie zrobić całkiem
    wiele.

    > Kilkukrotnie szybszy? To chyba implikuje X-25-E. Rzeczywiście nie trzeba
    > wiele - już 32GB kosztuje około 1600pln.

    Porównywałem prędkości gdzieś w osobnej wiadomości. Owszem - mówię o dysku
    SSD, który tak właśnie szybko chodzi. Tyle że nie o intelu. Równie szybki
    SLC można kupić od Runcore (np z digital discounts za $119). Dyski
    dedykowane do eee osiągają prędkości ponad 4 razy większe od fabrycznego
    szybszego (od wolniejszego jest to nawet 25 razy szybciej!). Pewnie byłoby
    jeszcze lepiej, gdyby eee był szybszy - ale nie jest. Podobne dyski do
    laptopów mają po 250MB/s.

    za 16GB zdaje się, że trzeba było zapłacić $80. Mój 32GB kosztował $119.
    Jest to koszt połowy netbooka, ale warto.

    d.

  • 22. Data: 2009-06-19 20:29:39
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Sorry, testowałem win7 i mój ''autorski'' xp (nlite) i mają się do
    > siebie szybkością pracy jak xp do dosa :)

    Też testowałem i czysty Win7 w stosunku do czystego XP chodzą dość podobnie.
    Ale Win7 tez można poustawiać naprawdę mocno w tym powyłączać kilka mniej
    potrzebnych rzeczy :D

    d.

  • 23. Data: 2009-06-19 20:32:31
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1gscm$e5$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
> [...]
    > dedykowane do eee osiągają prędkości ponad 4 razy większe od fabrycznego
    > szybszego (od wolniejszego jest to nawet 25 razy szybciej!).

    A to wybacz, mysłałem, że porównujesz do ,,dysków'' zawierających dyski ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 24. Data: 2009-06-19 20:51:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > A to wybacz, mysłałem, że porównujesz do ,,dysków'' zawierających dyski ;)

    W stosunku do zwykłych kilka razy szybciej nie jest zdecydowanie, chociaż
    wiele zależy od laptopa i powównując pomiędzy modelami - te kilka razy
    może by się i znalazło. Dla przykładu Dell mini wyjątkowo słabo sobie
    radzi z dyskami - najnowszy runcore IV ma tam jakieś 60MB/s, dla eee
    granicą jest jakieś 130MB/s, zwykłe większe laptopy ciągną po 200MB/s
    (thinkpad), a desktopy po 250MB/s. Więcej testów z różnymi UMPC na
    jkkmobile :)

    d.

  • 25. Data: 2009-06-19 21:30:09
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Załóż fat32, wyłącz indeksowanie obrazków, a najlepiej pokręć trochę w
    > ustawieniach, zainstaluj FlashPointa i komputerek dostanie
    > przyspieszenia, w każdym razie problemem będzie już tylko wolny
    > procesor.

    Trochę się pobawię z racji zbliżającej się reinstalki, ale powiedz proszę co to
    ejst flashpoint? Bo serial to znam ;-)

    > Ale właściwie wszystko zdąża ku usb.

    Tylko ze sterczy i czesto-gesto jak nie ma miejsca, to wole maly komputer z
    ktorego nic nie wystaje, a nie jeszcze jakis syf czepiony jest na USB...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 26. Data: 2009-06-19 21:36:50
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > To nie tak - bezndziejnie wolny to jest ten większy wymienny. Jego
    > prędkość to ok. 35MB/s odczyt i 5MB/s zapis, to zdecydowanie za mało i
    > jedyne zastosowanie to backupy może.

    Tak, to sa dane z testow, rowniez takie uzyskuje.
    A teraz wetknij prosze jakiegos Pena, odpal Total COmmandera, skopiuj cos i
    zoabcz jakie sa osiagi bo u mnie przestaje to odpowiadac testom... :-/
    Owszem - z reguly bywa kolo 4-5MB/s, ale zdarza sie ze zwalnia do 1MB/s i to juz
    nie jest smieszne.

    > To co ja zrobiłem to wywaliłem mój 16GB SSD i wrzuciłem zamiast niego
    > szybkiego 32GB SSD. Dla porównania odczyt to 125MB/s, a zapis 85MB/s.
    > Zdecydowanie warto, bo komputer dostał niesamowitego kopa prędkości :)

    A co zes wrzucil: Runcore, Patriot? Krzakex? ;-)

    Ew. tu pytanie rowniez do Janka - chce zrobic wreszcie wlasny obraz XP pod ten
    komputer - co proponujecie powywalac? Ew. ma ktos z Was zrobiony juz taki obraz?
    Nie chce mi sie tracic czasu, a moze uda sie skrozystac z czyjegos
    doswiadczenia, zamiast eksperymentowac.

    > SD nie jest tak znów szybkie :)

    Szybsze od tych wbudowanych...

    > Swojego też nie kupowałem do zdjęć, raczej jako tymczasowy komputer,
    > ale mimo wszystko zostanie :)

    Pewnie ze zostanie :-)

    > Znaczy czego do bezprzewodowego Internetu Ci brakuje w tym zestawie?

    Tak.

    > Dziś każdy tel ma BT, więc w sumie brak modemu UMTS nie jest wielką
    > wadą.

    Ktory zre baterie jak glupi - niestety :-/
    Poza tym wolalbym wbudowany :-)

    > Do Eee można sobie dolutować taki modem, bo miejsce na płycie
    > na niego jest (nawet podpisane ładnie UMTS).

    Wiem, tyle ze sensowny modem HSDPA na tym mini-PCI kosztuje tyle co polowa
    Eee901 ;-)
    [ pomijam trudnosc i czas poswiecony na wlutowanie lacza, wlutawanie miejsca na
    karte sim i ew. wyfrezowanie otworu zeby karte sim modz wymienaic bez
    rozkrecania obudowy ]

    > Osobiście planuję jednak
    > wykorzystać to miejsce jako kontroler do ekranu dotykowego :)

    Maniak ;-)

    Pozdrawiam!

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 27. Data: 2009-06-19 21:40:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jun 2009, dominik wrote:

    > To co zrobiłem w swoim eee to [...]
    > no i jeszcze wymiana pamięci na 2GB.

    No.
    I publicznie przyznał się do łamania licencji :P

    Po kolei:
    - osobiście uważam to za dość głupie
    - w świetle stosowanych od lat sposobow licencjonowania komputerów
    serwerowych, (acz głównie od procesora/rdzenia/...) i wcale nie
    Windows mam na myśli, trudno mówić o innowacyjności takiego
    zapisu licencyjnego
    - nie mam netbooka (choć rozważałem i nie wykluczam), nie czytałem
    licencji, ale cytuję ze strony 28 czasopisma "nowy NEXT" numer
    7/2009: "Ograniczenia licencyjne na Windows XP nie pozwalają wyposażyć
    netbooka w więcej niż 1 GB RAM" (przeczytałem w pociągu i mi
    oczy w słup stanęły, dlatego zapamietałem).

    W razie błędów w informacji - strzelać w autora poproszę, nie we mnie :D
    Niemniej informacja nie jest nieprawdopodobna: MS usiłuje "przenieść"
    klientów aby Vistę kupowali, a wcale niedawno owo usiłowanie przypominało
    stawianie klientów pod ścianą, gdzieś widziałem że "zakazywali" producentom
    komputerów "robienia downgrade w imieniu klienta" (znaczy do notebooka
    z Viśtą producent robi już klientowi downgrade i sprzedaje w tej
    formie, z zainstalowanym XP).

    > W jednym i drugim przypadku napotkałem na
    > pewne humory eee,

    A nie windowsów, którym się "licencja nie widziała"?
    (z ciekawości pytam :D))

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-06-19 23:04:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Trochę się pobawię z racji zbliżającej się reinstalki, ale powiedz
    > proszę co to ejst flashpoint? Bo serial to znam ;-)

    Mnie Janek oświecił więc zaszpanuję wiedzą kradzioną:
    http://pflashpoint.blogspot.com/
    :)

    > Tylko ze sterczy i czesto-gesto jak nie ma miejsca, to wole maly
    > komputer z ktorego nic nie wystaje, a nie jeszcze jakis syf czepiony
    > jest na USB...

    Dodatkowo USB tam nie jest zbyt szybkie. Przynajmniej nie tak jak w
    cowiększych komputerach.

    d.

  • 29. Data: 2009-06-19 23:19:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> [...]
    > A teraz wetknij prosze jakiegos Pena, odpal Total COmmandera, skopiuj
    > cos i zoabcz jakie sa osiagi bo u mnie przestaje to odpowiadac testom...

    Ale pen w porównaniu do tego dysku chodzi okrutnie wolno! :) :)

    > Owszem - z reguly bywa kolo 4-5MB/s, ale zdarza sie ze zwalnia do 1MB/s
    > i to juz nie jest smieszne.

    A jesteś pewien, że to nie przypadłość pena? :)

    > A co zes wrzucil: Runcore, Patriot? Krzakex? ;-)

    Runcore, ten dokładnie:
    http://www.mydigitaldiscount.com/ProductDetail.jsp?L
    ISTID=8000092A-1231822185

    > Ew. tu pytanie rowniez do Janka - chce zrobic wreszcie wlasny obraz XP
    > pod ten komputer - co proponujecie powywalac?

    Najlepiej wpisz w google odpowiedni zwrot i wyskoczy Ci masę for z
    instrukcjami jakie są podstawy. Mój XP owszem chodzi szybciutko, jednak
    wpienia mnie kilkoma wadami XP-like. Stąd zdecydowałem się na win7 w końcu
    i właściwie skonfigurowany jest całkiem niezły, a równie szybki. Nie
    zainstalujesz go jednak na szybszym 4GB w eee bo instalator chce
    conajmniej 5GB miejsca, ale pewnie można zainstalować na wolnym i
    przenieść. ...tyle że tam to trwaa... i trwaa.... :)
    Aaa.. i jeszcze win7 ma problem z ekranem bez odpowiedniej poprawki na
    bios. Z nią jest ok.

    > Ew. ma ktos z Was zrobiony
    > juz taki obraz? Nie chce mi sie tracic czasu, a moze uda sie skrozystac
    > z czyjegos doswiadczenia, zamiast eksperymentowac.

    Poza kwestią formalną numerków mam pewnie jakieś prywatne dane w tym
    obrazie, ale jak bardzo chcesz mogę Ci udostępnić pod warunkiem, że
    oczywiście dokonasz odpowiednich czyszczeń itd :)

    > Szybsze od tych wbudowanych...

    Zapis od tego drugiego owszem. Ale odczyt to nie bardzo już :)

    > Pewnie ze zostanie :-)

    Co więcej - kolega jak zobaczył to kupił taki sam dla siebie. Całkiem
    fajny to komputer po prostu i już:) Wcale nie ustępuje zwykłym przy
    zasadniczej części związanej z siecią:) U mnie większość nie wymaga wiele
    pamięci przecież ani wielkiego procesora :)

    > Tak.
    > Ktory zre baterie jak glupi - niestety :-/
    > Poza tym wolalbym wbudowany :-)

    UMTS możesz sobie dobudować, na płycie jest cztery piny które odpowiadają
    dokładnie tym z USB. No i miejsce. W sieci wiele opisów śmiałków którzy to
    zrobili i im działa. Inny to dodatkowe USB wykorzystywali np na czytnik
    linii papilarnych (fajne, ale...), sam jak wspominałem wolę na ekran
    dotykowy :)

    > Wiem, tyle ze sensowny modem HSDPA na tym mini-PCI kosztuje tyle co
    > polowa Eee901 ;-)

    Sensowny? A dell 5530? chyba nie kosztuje majątku. Ma UMTS, GSM, GPS i
    cośtam jeszcze. Tylko czy masz miejsce na niego? MiniPCI jest chyba tylko
    na SSD.

    > [ pomijam trudnosc i czas poswiecony na wlutowanie lacza, wlutawanie
    > miejsca na karte sim i ew. wyfrezowanie otworu zeby karte sim modz
    > wymienaic bez rozkrecania obudowy ]

    Możesz nie wierzyć, ale jest to dość proste, oglądałem jeden film typa
    który tak zrobił i wyglądało to rozsądnie, karta wystawała ślicznie itd.
    Jednakże wolę BT i telefon.

    > Maniak ;-)

    I ten ekran dotykowy będzie tylko po to, żeby palcem przewijać sobie
    okienko firefoksa :)

    d.

  • 30. Data: 2009-06-19 23:28:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > No.
    > I publicznie przyznał się do łamania licencji :P

    A doczytałeś, że mam jeszcze Win7? :)
    XP poszło w kąt zaraz po rozszerzeniu pamięci, za bardzo mnie wkurzał, a z
    2GB chciałem już spróbować. Na wolnym i na szybkim SSD.
    Najchętniej to bym zostawił linuksa, ale nie mam wiele czasu na niego
    niestety :/

> [...]
    > netbooka w więcej niż 1 GB RAM" (przeczytałem w pociągu i mi
    > oczy w słup stanęły, dlatego zapamietałem).

    To jest sztuczne ograniczenie win oem z netbookami. Dzięki temu licencje
    są tańsze. Eee kupiłem w wersji linux, a windowsa mam osobno, więc zapis
    mnie nie dotyczy i tak.

> [...]
    > komputerów "robienia downgrade w imieniu klienta" (znaczy do notebooka
    > z Viśtą producent robi już klientowi downgrade i sprzedaje w tej

    Mylisz się tu trochę - chodzi po prostu o to, żeby był tańszy ten win, a
    przez to ograniczony. Co do netbooków kontrowersji jest więcej, ale
    mniejsza o to.

    > A nie windowsów, którym się "licencja nie widziała"?
    > (z ciekawości pytam :D))

    Problemy sprzętowe. Eee nie do końca lubi kupioną przeze mnie pamięć :/ Po
    dłuższym nieużywaniu kompa nie wstaje od razu - pojawiają się śmieci.
    Niestety to związane z jego humorem i nowy bios nic tu nie pomaga. Pamięć
    jest sprawna, jak już wystartuje to przechodzi wszelkie memtesty. Problem
    w sumie znany.

    d.