  • 11. Data: 2009-06-19 18:47:12
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Choć nie wysyłam do redakcji/agencji, to mogę powiedzieć od siebie:
    > MSI Wind U100 w sumie może skutecznie zastąpić normalny komputer,
    > z dokładnością do tego 10" LCD. Generalnie wszystkie te netbooki
    > mają taki sam procesor,

    Generalizujesz :) Są celerony i atomy, te drugie mają znacznie większy
    apetyt na prąd.
    No i sam ATOM występuje w wielu wersjach - w tym np w jednordzeniowej.

    > większość ma gigabajt ramu

    Który trzeba od razy zmienić na dwa :)

    > i wszystkie
    > mają podłe matryce TN.

    Ale część ma podłe matryce LED TN. Pięknie szczególnie nie jest, ale
    przynajmniej energooszczędnie.

    > Więc bez zbytniego czajenia się możesz wejść
    > do sklepu i wybrać ten z najwygodniejszą obudową,

    Najwygodniejszy jest HP mini, ma prawie że pełnowymiarowe klawisze. Jest
    za to jednym z najwolniejszych :)

    > byleby miał na
    > pokładzie zwykły dysk twardy 2.5" (SSD o osiągach porównywalnych
    > z dyskiem twardym i sensownej powierzchni kosztują więcej niż cały
    > taki netbook ;) ).

    A po co Ci w netboku pińcet GB? Tam wystarczy kilkanaście nawet.
    No i taki porządny SSD - niekoniecznie bardzo wielki - sprawia że netbook
    chodzi dobre kilka razy szybciej. To co jednak dają do większości w
    zestawie jest żałośnie wolne niestety :/

    d.

  • 12. Data: 2009-06-19 18:50:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Też mam taki, dołożyłem gigabajt pamięci, ale raczej to się nadaje do
    > sensownej obróbki co najwyżej jopegów (przycinania itp.)
    > Matryca jest tam wyjątkowo fajna, choć rozdzielczość nie rozpieszcza,
    > ale to standard.

    I ja mam, ale o tym Janko wie, bo kupowałem za jego radą :)
    To co zrobiłem w swoim eee to wymiana SSD na szybkie i deko większe SSD,
    no i jeszcze wymiana pamięci na 2GB. W jednym i drugim przypadku
    napotkałem na pewne humory eee, jednak zdecydowanie warto, bo komputer
    taki jest mega szybki :) Odtwarzanie 2GB hibernacji to 3s :D

    d.

  • 13. Data: 2009-06-19 18:59:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Ja tez mam 901 i do zdjec to tak srednio.

    Nie zgodzę się z tym :) Ja swojego wykorzystuję czasem do zdjęć, ale
    oczywiście z podłączonym zewnętrznym monitorem. Wtedy jest ok, bo na małym
    ekranie niewiele się mieści.

    > Te oba (4+8GB) wbudowane SSD sa beznadziejnie wolne,

    To nie tak - bezndziejnie wolny to jest ten większy wymienny. Jego
    prędkość to ok. 35MB/s odczyt i 5MB/s zapis, to zdecydowanie za mało i
    jedyne zastosowanie to backupy może.
    Ten wbudowany mały dysk jest znacznie lepszy - ma 40MB/s odczyt i 35MB/s
    zapis. Całkiem znośnie. Mając taką parę warto usprawnić kilka rzeczy -
    rozszerzyć RAM do 2GB, zrobić ramdysk i wepchać na niego wszelkie pliki
    tymczasowe, cache itd. Da się tak żyć.
    To co ja zrobiłem to wywaliłem mój 16GB SSD i wrzuciłem zamiast niego
    szybkiego 32GB SSD. Dla porównania odczyt to 125MB/s, a zapis 85MB/s.
    Zdecydowanie warto, bo komputer dostał niesamowitego kopa prędkości :)

    > tak wiec nawet
    > zaladowanie miniaturek w ACDSee trwa. Szybciej jest skopiowac z karty na
    > USB albo na jakieś wetknięte SD :-)

    SD nie jest tak znów szybkie :)

    > Zresztą - ja go nie kupowałem do zdjęć i wiedziałem, że tak będzie, a
    > mimo to czasami do szybkiego przebrania go używam.

    Swojego też nie kupowałem do zdjęć, raczej jako tymczasowy komputer, ale
    mimo wszystko zostanie :)

    > Aha, zauważ, że lwia większość tym netbooków nie ma złącza Express Card,
    > tak więc zostaje albo WiFi, RJ-45 albo coś na USB/Bluetooth, jeśli
    > chodzi o komukację - to apropos bezprzewodowego Internetu.

    Znaczy czego do bezprzewodowego Internetu Ci brakuje w tym zestawie? Dziś
    każdy tel ma BT, więc w sumie brak modemu UMTS nie jest wielką wadą. Do
    Eee można sobie dolutować taki modem, bo miejsce na płycie na niego jest
    (nawet podpisane ładnie UMTS). Osobiście planuję jednak wykorzystać to
    miejsce jako kontroler do ekranu dotykowego :)

    d.

  • 14. Data: 2009-06-19 19:00:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > I przejść na fat32 albo choć wyłączyć indeksowanie polecam bardzo, te
    > atomy zyskują na tym sporo.

    Albo zainstalować win7 który ma takie syfiarstwa powyłączane i jeszcze
    optymalizuje się sam pod SSD.

    d.

  • 15. Data: 2009-06-19 19:02:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    dominik wrote:
    > Generalizujesz :) Są celerony i atomy, te drugie mają znacznie większy
    > apetyt na prąd.

    *te pierwsze :)

    d.

  • 16. Data: 2009-06-19 19:23:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Albo zainstalować win7 który ma takie syfiarstwa powyłączane i jeszcze
    > optymalizuje się sam pod SSD.

    Sorry, testowałem win7 i mój ''autorski'' xp (nlite) i mają się do
    siebie szybkością pracy jak xp do dosa :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2009-06-19 19:26:45
    Od: Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl>

    dominik pisze:
    > No i sam ATOM występuje w wielu wersjach - w tym np w jednordzeniowej.

    O, coś nowego - a w jakim netbooku jest Atom w wersji dwurdzeniowej?
    Fizycznie dwurdzeniowej, a nie z włączonym hyperthreadingiem?

    Al

  • 18. Data: 2009-06-19 19:39:06
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h1gmfi$2f8$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > Ale część ma podłe matryce LED TN. Pięknie szczególnie nie jest, ale
    > przynajmniej energooszczędnie.

    A to są jakieś nie-LED?

    > Najwygodniejszy jest HP mini, ma prawie że pełnowymiarowe klawisze. Jest
    > za to jednym z najwolniejszych :)

    Rzeczony wind też ma klawiaturę o 2cm mniejszą od tej z 15.4".

    > A po co Ci w netboku pińcet GB? Tam wystarczy kilkanaście nawet.

    Zwłaszcza dla kogoś, kto chce instalować Photoshopa i męczyć zdjęcia...

    > No i taki porządny SSD - niekoniecznie bardzo wielki - sprawia że netbook
    > chodzi dobre kilka razy szybciej. To co jednak dają do większości w
    > zestawie jest żałośnie wolne niestety :/

    Kilkukrotnie szybszy? To chyba implikuje X-25-E. Rzeczywiście nie trzeba
    wiele - już 32GB kosztuje około 1600pln.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 19. Data: 2009-06-19 19:58:05
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <k...@c...fuw.edu.pl>,
    Michal Jankowski nabazgrał:

    > Ależ oczywiście 8-)
    >
    > http://www.ceneo.pl/2247213

    E, zła wersja. Jak Vaio P, to z WN, żeby przynajmniej bateria
    była sensowna - http://laptopy.net/?cat_id=&product_id=2256 ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 20. Data: 2009-06-19 20:17:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Al wrote:
    > O, coś nowego - a w jakim netbooku jest Atom w wersji dwurdzeniowej?
    > Fizycznie dwurdzeniowej, a nie z włączonym hyperthreadingiem?

    Nie wiem w jakim, wiem że taki model jest:
    http://ujeb.pl/intelki/

    d.