    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Netbook do zdjec
    Date: Sat, 20 Jun 2009 01:28:28 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > No.
    > I publicznie przyznał się do łamania licencji :P

    A doczytałeś, że mam jeszcze Win7? :)
    XP poszło w kąt zaraz po rozszerzeniu pamięci, za bardzo mnie wkurzał, a z
    2GB chciałem już spróbować. Na wolnym i na szybkim SSD.
    Najchętniej to bym zostawił linuksa, ale nie mam wiele czasu na niego
    niestety :/

> [...]
    > - osobiście uważam to za dość głupie
    > - w świetle stosowanych od lat sposobow licencjonowania komputerów
    > serwerowych, (acz głównie od procesora/rdzenia/...) i wcale nie
    > Windows mam na myśli, trudno mówić o innowacyjności takiego
    > zapisu licencyjnego
    > - nie mam netbooka (choć rozważałem i nie wykluczam), nie czytałem
    > licencji, ale cytuję ze strony 28 czasopisma "nowy NEXT" numer
    > 7/2009: "Ograniczenia licencyjne na Windows XP nie pozwalają wyposażyć
    > netbooka w więcej niż 1 GB RAM" (przeczytałem w pociągu i mi
    > oczy w słup stanęły, dlatego zapamietałem).

    To jest sztuczne ograniczenie win oem z netbookami. Dzięki temu licencje
    są tańsze. Eee kupiłem w wersji linux, a windowsa mam osobno, więc zapis
    mnie nie dotyczy i tak.

    > W razie błędów w informacji - strzelać w autora poproszę, nie we mnie :D
    > Niemniej informacja nie jest nieprawdopodobna: MS usiłuje "przenieść"
    > klientów aby Vistę kupowali, a wcale niedawno owo usiłowanie przypominało
    > stawianie klientów pod ścianą, gdzieś widziałem że "zakazywali" producentom
    > komputerów "robienia downgrade w imieniu klienta" (znaczy do notebooka
    > z Viśtą producent robi już klientowi downgrade i sprzedaje w tej
    > formie, z zainstalowanym XP).

    Mylisz się tu trochę - chodzi po prostu o to, żeby był tańszy ten win, a
    przez to ograniczony. Co do netbooków kontrowersji jest więcej, ale
    mniejsza o to.

    > A nie windowsów, którym się "licencja nie widziała"?
    > (z ciekawości pytam :D))

    Problemy sprzętowe. Eee nie do końca lubi kupioną przeze mnie pamięć :/ Po
    dłuższym nieużywaniu kompa nie wstaje od razu - pojawiają się śmieci.
    Niestety to związane z jego humorem i nowy bios nic tu nie pomaga. Pamięć
    jest sprawna, jak już wystartuje to przechodzi wszelkie memtesty. Problem
    w sumie znany.

    d.