    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Naprawa klimy zima?
    Date: Tue, 09 Nov 2010 11:39:40 +0100

    W dniu 2010-11-09 01:23, Pszemol pisze:
    news:ib8ulj$1jb$1@news.onet.pl...
> [...]
    ochlodzisz - zrobi sie takie samo jak bylo, wody nie ubedzie.

    > Bredzisz... :-)
    > Podgrzejesz aby nie zamarzla woda na parowniku, jak piszesz
    > wody nie ubedzie, wiec powietrze bedzie cieplejsze ale równie
    > wilgotne co na zewnatrz.

    Bezwzględnie, bo względnie, to będzie bardziej suche, oczywiście.

    > Potem wleci takie nagrzane i wilgotne
    > na bardzo zimny parownik i gdy przekroczy temperature punktu
    > rosy woda sie z powietrza wytraci w postaci kropel...

    Po ponownym schłodzeniu mamy 2 mozliwe sytuacje:
    a) temerateua nie opada poniżej tej, która była na wejściu (przed nagrzewnicą)
    więc nic się nie wytrąci, bo wody nadal tyle samo, a skoro na wejściu w.wzgl.
    nie przekraczała 100% to i teraz nie przekroczy.
    b) opada poniżej temp. wejściowej układzie, wtedy faktycznie może się
    coś wytrącić.

    Tylko że sytuacja b) jest dość idiotyczna, bo ten sam efekt uzyskać
    można nie ogrzewając powietrza wstepnie, a nastepnie tylko lekko
    go schładzając, dużo mniejszą mocą niż potrzebna do schłodzenia
    już ogrzanego powietrza, czyli oszczędniej. Poza tym, w tym
    procesie na wyjściu dostajemy powietrze zimniejsze niż na zewnątrz!

    Odwrotny proces: najpierw schładzamy (jesli potrzeba) a potem
    schłodzone powietrze, z wytrąconą z niego wodą, podgrzewamy otrzymując
    powietrze i suche i ciepłe jest o wiele bardziej naturalny