  • Data: 2010-11-09 15:14:14
    Temat: Re: Naprawa klimy zima?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    news:ib8ulj$1jb$1@news.onet.pl...
> [...]
    ochlodzisz - zrobi sie takie samo jak bylo, wody nie ubedzie.

    > No jasne, bo po podgrzaniu zwiększy się jego objętość...

    E tam, to jest pomijalne. Ważniejsze jest to, że cieplejsze powietrze
    ma zdolność do "rozpuszcaania" w sobie większej ilości wody w postaci pary.
    Dlatego powietrze mające wilgotność 100% w temp. -20, po ogrzaniu do +20stC
    ma już tylko (strzelam) 10 czy 20%, pomimo zawierania tej samej masy wody...
    Zresztą, zaraz sprawdzę w tabelkach :)

    > Powietrze może nie ochłodzi się do tego co było na wejściu, wystarczy
    > że przeleci przez dużo chłodniejsze żeberka parownika i straci na nich
    > trochę wody.

    Zależy jak dokładnie rozpatrujemy zjawisko. Jeśli przyjmiemy że parownik
    to "idelany wymiennik ciepła" to cała objętość powietrza zyskuje +- taką
    samą temperaturę. Im więcej ma żeberek i im bliżej ustawionych tym bardziej
    "idealny" jest.
    Ale masz rację, nawet bez osiągnięcia temp. krytycznej trochę wody
    się osadzi, ale tylko powierzchniowo, a nie w całej objętości.

    > Tylko że wtedy schładzanie poniżej 5C nie będzie działać, bo mamy
    > czujnik oblodzenia parownika klimy, który wyłączy sprężarkę... i kicha.

    No ale powietrzu o temp. +5 (i wilg. 100%, ale bez mgły kropelek) wystarczy
    samo ogrzanie aby stało się względnie suche...