  • Data: 2010-11-09 01:23:04
    Temat: Re: Naprawa klimy zima?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:ib8ulj$1jb$1@news.onet.pl...

    > Tylko po co wtedy klima ? Podgrzejesz, zrobi sie bardzo suche (wzglednie),
    > ochlodzisz - zrobi sie takie samo jak bylo, wody nie ubedzie.

    Bredzisz... :-)
    Podgrzejesz aby nie zamarzla woda na parowniku, jak piszesz
    wody nie ubedzie, wiec powietrze bedzie cieplejsze ale równie
    wilgotne co na zewnatrz. Potem wleci takie nagrzane i wilgotne
    na bardzo zimny parownik i gdy przekroczy temperature punktu
    rosy woda sie z powietrza wytraci w postaci kropel...

    Tak czy inaczej w czasie silnych mrozów wilgotnosc na zewnatrz
    jest bliska zera, wiec chodzi tu raczej o ten waski zakres wokól zera
    gdy powietrze oscyluje w poblizu zamarzania i duzej wilgotnosci
    (odwilz) a jest juz na tyle zimno ze wylacznik oblodzenia wylacza
    kompresor klimy.

    W czasie duzych mrozów szyby paruja od srodka nie od tego
    ze powietrze z otworów wentylacyjnych wlatuje wilgotne tylko
    od tego, ze wiele osób jezdzi z zamknieta wentylacja "aby zimna
    nie wpuszczac" i kisza sie w oparach wydychanego wilgotnego
    powietrza z ich pluc co dotykajac mrozna szybe auta skrapla sie
    i tworzy zamglenie okien.
    Nie pomaga tez snieg i lód topiacy sie pod wplywem ogrzewania
    w dywanikach naniesiony dzien wczesniej i zawilgaca powietrze
    w kabinie niewystarczajaco przewietrzanej.

    A wiec zamiast jezdzic z obiegiem zamknietym trzeba wietrzyc
    i nie bedzie problemu z zaparowywaniem szyb w zimie w mrozy.
    Oczywiscie wczesniej warto sobie naprawic grzanie aby ladnie
    grzalo :-)

    > Z drugiej strony - przy parowniku przed nagrzewnica (typowy
    > uklad ?) - hm, czy klima dziala przy -15 ?
    > Z jednej strony moze byc problem z samym czynnikiem - ktory przy -15 moze
    > juz wcale nie parowac, z drugiej - oblodzenia parownika,
    > z trzeciej - ewentualnych zabezpieczen w instalacji - w ogole sie wlaczy ?

    Tak jak pisano juz wczesniej, nie wlaczy sie sprezarka gdy
    parownik osiagnie temperature niezerowa ale bliska zera.
    O pracy klimy w temperaturach parownika ponizej zera nie
    ma sensu w ogóle mówic ze wzgledu na to zabezpieczenie.