  • 11. Data: 2024-07-01 12:01:28
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 1.07.2024 o 11:20, J.F pisze:
    > Te akumulatory to nie za dlugo wytrzymują, tak 2-4 lata.
    >
    > I teraz tylko pytanie, co się u Ciebie stało - wyłaczyli prąd,
    > rozładowało aku, napięcie spadło ponizej progu i nie chce ładować,
    > czy masz zwartą celę w aku - wtedy jest ok 11V w stanie naładowanym.
    >
    > Zwarcie w żelowych, to chyba mi się jeszcze nie przytrafiło.
    Nie, wygotowały się, ciągłe ładowanie + wysoka temp wewnątrz powoduje że
    tracą wodę, szczególnie żelowe.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2024-07-01 12:35:55
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-07-01 11:20, J.F wrote:
> [...]
    ell-ul-12v-7ah-ul7-12>).

    > Te akumulatory to nie za dlugo wytrzymują, tak 2-4 lata.

    Czyli typowo. Jak pisałem: z reguły wymieniam akumulatory w UPS-ie co 5
    lat, bez względu na stan baterii. Tutaj mi ,,się zapomniało", ale jak
    widać akumulatory same przypomniały o konieczności wymiany.

> [...]
    > czy masz zwartą celę w aku - wtedy jest ok 11V w stanie naładowanym.
    >
    > Zwarcie w żelowych, to chyba mi się jeszcze nie przytrafiło.

    Obstawiam zwarcie w którymś z akumulatorów. Cały UPS był mocno nagrzany.
    Poza tym, gdy włączałem UPS przyciskiem na obudowie to po chwili się sam
    automatycznie wyłączał. Po odłączeniu 230V i włączeniu UPS-a na sucho
    ("zimny start") wyświetlacz pokazywał awarię: problem z pojemnością
    akumulatorów - <https://i.imgur.com/Ym2MuEH.jpeg>

    > Praktycznie zadnej.

    A jak wstawię 9-tki? Wydaje mi się, że jak zasugerował Arnold z tymi 9Ah
    to by chociaż miały lekki zapas "uciągu" energii.

    tml>, czy może olać
    -green-cell-agm-vrla-12v-72ah-bezobslugowy-akumulato
    r-do-systemu-alarmowego-kasy-fiskalnej-zabawki.html>

    > Green jakos tak nie wzbudza mojego zaufania.
    > Tzn 2 lata powinien popracować.

    Ten Qoltec polecany przez Arnolda to też tak średnio mi się widzi, ale
    skoro używa i poleca to nie jest może z tym akumulatorem tak źle.
    Markowe również bywają źle wykonane, tzn. plastiki obudów źle odlane i
    spasowane, grafiki informacyjne na obudowach słabo nadrukowane. Również
    jak Green Cell Qoltec to polska firma - dystrybutor zamawiający
    produkcję w Chinach.

    > No wygląga mi to jakąś podróbkę - w sensie naśladowanie marki.

    To właśnie mam na myśli, ale nie chcę już drążyć, która firma dłużej na
    rynku i jaką są dla siebie konkurencją.

    > Szczególnie jak poczytasz na obudowie "made under german QC".
    >
    > Tu niby piszą, ze niemiecki producent
    > https://www.ssb-akumulatory.pl/o-firmie-pm-18.html
    >
    > tu juz chyba tylko przedstawiciel handlowy
    > https://ssb-battery.com/impressum/
    > https://www.battery-kutter.de/main/de
    >
    > Cos mi się widzi, ze robione nie wiadomo gdzie.
    >
    > Aczkolwiek ... Wamtechnik raczej dobrze swiadczy
    > https://ssb-battery.com/pl/contact/

    Pewnie nie są złe, aczkolwiek - przeglądam na stronach sklepów oferty
    akumulatorów i na zdjęciach nawet te markowe są tak niezbyt porządnie
    wykonane, głównie słabo nadrukowane napisy.

    Domyślam się, że firmy, chcąc utrzymać swoją marką i pozycję na rynku
    idą w ilość i cierpi na tym jakość. Bo zarabia się głównie na masowej
    produkcji - efekt skali.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 13. Data: 2024-07-01 12:44:42
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-01 o 11:20, J.F pisze:

    > Szczególnie jak poczytasz na obudowie "made under german QC".

    Wg. internetów oznaczenie "made in germany" można nadać prod. który jest
    przynajmniej montowany w DE i posiada min. 50% komponentów z DE.
    Skoro ni ma oznaczenia "made in germany" ... patrz niżej.

    > Cos mi się widzi, ze robione nie wiadomo gdzie.

    Standardowo:)
    big grupa kapitałowa robi se kilka niemiecko-brzmiących marek i w 95%
    jadzie ctrl+c od chińczyka i ctrl+v do europki.

    OT.
    expondo ma pod sobą ->
    Royal Catering
    STAMOS
    MSW Motor Technics
    Steinberg Systems (ci nawet jawnymi podróbkami od kitaja nie pogardzą)
    ulsonix
    hillvert
    physa
    Wiesenfield
    Fromm & Starck
    Uniprodo

  • 14. Data: 2024-07-01 13:24:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jul 2024 12:44:42 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Wg. internetów oznaczenie "made in germany" można nadać prod. który jest
    > przynajmniej montowany w DE i posiada min. 50% komponentów z DE.
    > Skoro ni ma oznaczenia "made in germany" ... patrz niżej.

    Nie wiadomo, czy nie ma ... ja, na zdjęciach z internetu, zauważyłem
    tylko powyższy :-)

    > Standardowo:)
    > big grupa kapitałowa robi se kilka niemiecko-brzmiących marek i w 95%
    > jadzie ctrl+c od chińczyka i ctrl+v do europki.

    No jakos tak to typowo wygląda.

    Ale podobno w Amazonie nieco inaczej - tam nie trzeba wielkiej grupy
    kapitałowej :-)

    J.

  • 15. Data: 2024-07-01 13:32:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jul 2024 12:35:55 +0200, Krystek wrote:

> [...]
    > widać akumulatory same przypomniały o konieczności wymiany.

    > Obstawiam zwarcie w którymś z akumulatorów.

    A one tam szeregowo, czy równolegle?

    Co chyba jest w miarę dobrym obja

    > A jak wstawię 9-tki? Wydaje mi się, że jak zasugerował Arnold z tymi 9Ah
    > to by chociaż miały lekki zapas "uciągu" energii.

    A nie są trochę wieksze ?

> [...]
    >
    > Domyślam się, że firmy, chcąc utrzymać swoją marką i pozycję na rynku
    > idą w ilość i cierpi na tym jakość. Bo zarabia się głównie na masowej

    Przerzucenie produkcji do Chin jest normą, zakup "pod własną marką"
    też, ale odkąd pamiętam, to te aku w UPS jakoś krótko wytrzymywały.
    A niby mają świetne warunki pracy - stale naładowane.

    J.

  • 16. Data: 2024-07-01 13:33:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jul 2024 12:01:28 +0200, Janusz wrote:

    > Nie, wygotowały się, ciągłe ładowanie + wysoka temp wewnątrz powoduje że
    > tracą wodę, szczególnie żelowe.

    Być może, ale jak to sprawdzić?

    A w dodatku ... z opisu VRLA, to one nie powinny tracic wody ...

    J.

  • 17. Data: 2024-07-01 14:04:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Wg. internetów oznaczenie "made in germany" można nadać prod. który jest
    > przynajmniej montowany w DE i posiada min. 50% komponentów z DE.

    Hm, weźmy jakis produkt elektroniczny ... Niemce robią jakies układy
    scalone jeszcze? Rezystory, kondensatory?

    To co - płytka i obudowa ma być "niemiecka" ?

    J.

  • 18. Data: 2024-07-01 14:34:04
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-07-01 o 14:04, J.F pisze:

    > Hm, weźmy jakis produkt elektroniczny ... Niemce robią jakies układy
    > scalone jeszcze? Rezystory, kondensatory?

    Vishay chyba do spółki z usańcem, Infineon, Littelfuse.
    https://www.youtube.com/watch?v=qntLfMGMTKU

    Od kondziołków Wima.

    > To co - płytka i obudowa ma być "niemiecka" ?

    Nie wiem jak sąd to to rozstrzygnął.

    I hops na PL.
    Relpol`e PL brandowane "made in PL" mimo prod. u kitają.

  • 19. Data: 2024-07-01 15:34:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Chodzi tutaj o wzbudzenie elektrochemiczne jak i "pamięć" akumulatora.
    > Te żelowe wymagają tego, żeby wydłużyć żywotność ich...

    Żelowe, a AGM też?

    Co to znaczy "wzbudzenie"? On się jakoś zastaje, jak zardzewiała śruba,
    jak jony się nie ruszają? Jaki mechanizm za to odpowiada?

    --
    Pan Buszek (wozny w domu studenckim "Zaczek" w Krakowie) mawial co
    nastepuje:

  • 20. Data: 2024-07-01 15:39:29
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Ten Qoltec polecany przez Arnolda to też tak średnio mi się widzi, ale
    > skoro używa i poleca to nie jest może z tym akumulatorem tak źle.

    Używam i polecam, ale nie obciążam ich prądem rzędu 20 A, więc nie wiem,
    jak się zachowają. Max co pobieram to 8 A.

    Tu piszą, że można pobrać maksymalnie 24 A przez 5 sekund. Czyli raczej
    dla Ciebie będą za słabe. Tzn. działać pewnie będą, ale nie tyle, ile
    zakłada producent.

    https://www.qoltec.pl/produkt/qoltec-akumulator-agm-
    12v-9ah-max-135a#!parametry

    Chyba że te 500 VA to na wyrost napisałeś :)

    --
    Idą dwie mrówki przez pustynię.
    Jedna niesie lufcik i mówi: