eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagy163.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do
    UPS?
    Date: Tue, 2 Jul 2024 14:38:56 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <2xlakgcs7tss$.1hbaxujj7wieh$.dlg@40tude.net>
    References: <v5pf5i$17l$1@news.chmurka.net>
    <0...@h...invalid>
    <v5rlgb$lu5$2@news.chmurka.net>
    <a...@h...invalid>
    <v5tnl9$2841$1@news.icm.edu.pl>
    <7...@h...invalid>
    <v5uhvg$3j7p$1@news.icm.edu.pl> <v5vabo$4qvb$1@news.icm.edu.pl>
    <1r5syivv9hy4t$.8iqnji8h0jw8.dlg@40tude.net>
    <v60qn9$791i$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagy163.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.180.163";
    logging-data="18402";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:bRPbzvd3V8g8J4BMOmnV9hWe3cg=
    sha256:0WngRv7bFhS8j53CwMdplEOb3IdKuFWxF4r9oKtPHeM=
    sha1:ivgaDH3WOWalXtoYn+Mr4acdpnc=
    sha256:rGtcjFV1RiW+EQd6NVal8SyjSloL90UC1M2iJmSo66Q=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:792671
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 2 Jul 2024 14:09:26 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 02.07.2024 o 11:52, J.F pisze:
    >> Samochodowe rozruchowe nie nadają się do głębokiego rozładowania.
    >> Powinny zdechnąć :-)
    >> Poza tym nie wiemy, jak je ładowałeś.
    >
    > Misiu kolorowy. Ładowanie z PV odbywa się przez przetwornik MPPT, który
    > pilnuje prądu ładowania jak i zabezpiecza aku przed głębokim
    > rozładowaniem. To podstawowa wiedza.

    No jak może zabezpieczyc przed rozładowaniem?
    Przeciez on ładuje, rozładowujesz Ty :-)

    Ale interesuja nas parametry tego ładowania - np jakie napięcie
    koncowe.

    >>> Te śmigają bez uszczerbku. Na razie obserwuję instalacje +/-
    >>> 3 letnie ale nie zauważyłem spadku pojemności nawet po zimie.
    >>> Kiedyś takich nie było w sensie, nie za te piniondze :)
    >>
    >> Przybyło AGM do samochodów. Niby też rozruchowe, ale jakoś więcej tych
    >> rorzuchĂłw przy pracy start-stop.
    >>
    >> Przy czym nie wiem o co chodzi - przeciez rozruchowe słuzą do
    >> rozruchów, a na ciepłym silniku to bajka.
    >> Rozruchy im szkodzą, czy cos innego?
    >>
    > Obecna budowa nowych aku ewoluowała i zwyczajnie wytrzymują więcej. W
    > samochodzie akumulator praktycznie pracuje w buforze. Rozładowanie trwa
    > 15 sekund a potem jest już ładowany.

    Tak jest, z tym, że rozładowanie trwa 2 sekundy.
    Albo 2 tygodnie, ale to alarmem itp.

    Tym niemniej - pojawiły się samochody z systemem SS, i nagle
    "zwykły akumulator" przestał wystarczać.
    Ma być AGM, albo "Enhanced".

    No i ciekawy jestem o co chodzi ... "zwykły rozruchowy" przecież
    rozruchy znosi dobrze ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: