eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-04 12:12:16
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 3 Jul 2024 11:00:45 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 03.07.2024 o 10:33, J.F pisze:
    > [...]
    >>> Matko Bosko II
    >>> Masz pierwszy/lepszy:
    >>> https://allegro.pl/oferta/regulator-solarny-mppt-10a
    -bluetooth-volt-12380307324
    >>
    >> No i pisze - regulator solarny ładowania.
    >>
    >> A potem przyjezdzasz Ty, i zużywasz prąd z aku :-)
    >> Albo nie przyjezdzasz, zuzywaja prąd alarm i kamery, a niebo
    >> pochmurne.
    >
    > Kurwa, "wieprze przed perły"

    Bylo pisac, żebym poczytał szczegółowe parametry.

    > cyt z linka:
    > Napięcie ładowania MPPT:14.5 (przy 25°C)

    No, i to byłoby chyba za duzo, ale możliwe, ze potem obniża.

    > Napięcie BOOST:14/14.8V (przy 25°C)

    14 brzmi ciekawie, ale co to BOOST ?

    > Napięcie Equalization:14/15V (przy 25°C)
    > Napięcie Float:13/14.5 (przy 25°C)

    > Odłączenie odbiorników przy niskim napięciu:10.8~11.8V/21.6~23.6V SOC1~5

    Ale to juz aku rozładowane. I wtedy zaczyna się zasiarczanie.

    > Napięcie ponownego podłączenia:11.4~12.8V/23.2~25.6V

    Hm, jak to rozumiec?
    Odbiorników nie podłaczy póki nie osiągnie choć 11.4V ?

    >>> Nie wiem czy wiesz ale w ładowaniu AGM też się
    >>> zmieniło. Stare kwasowce ładowało się dłuuugo małym prądem, żeby je
    >>> naładować w 100% czasem nawet 10h.
    >>
    >> W samochodzie było po prostu stałe napięcie. najpierw troche ponad
    >> 14.0V, potem nastała moda na niższe, 13.8 np.
    >> A potem zaczęli cudować z ładowaniem, to juz nikt nic nie wie.
    >
    > Wystarczy sobie zamontować woltomierz i patrzeć na wskazania. Obecne
    > auta mają nawet pomiar temperatury skorelowany z napięciem ładowania,
    > żeby nie zagotować akumulatora.

    https://batteryworld.varta-automotive.com/en-be/why-
    special-battery-start-stop

    >> Rozładowany aku przy takim napięciu bierze na początku duży prąd,
    >> potem coraz mniejszy.
    > Tak i tutaj należy ustalać jego wartość. Od tego jest teraz elektronika,
    > która kiedyś była prymitywna. To się zmieniło.

    No ale najwyraźniej ten duży prąd akumulatorowi w samochodzie nie
    szkodził. A przynajmniej niektórym akumulatorom :-)

    >>> AGM absorbuje szybciej w sensie, Ĺźe
    >>> można go naładować bardziej skutecznie w krótszym czasie.
    >>
    >> I być może o to chodzi - jest dużo rozruchów, trzeba intensywniej
    >> ładować, podniesli napięcie, i zwykły aku już tego nie znosi dobrze.
    >>
    >> Ale czemu AGM znosi?
    >>
    > Bo ma inną budowę :)

    Śmiem twierdzić, ze obecność maty szklanej na elektrochemię nie
    wpływa. Mylę się?

    Z tego co pisze Varta:
    -AGM mają niższą rezystancję wewnętrzną ... ciekawe czemu.
    Wieksza powierzchnia płyt?
    -kilka innych zalet, to IMHO pokłosie powyzszego.

    -mogą operować na częsciowym naładowaniu ... i znów jestem ciekaw,
    czemu ...

    o odpornosci na przeładowanie nie piszą ... nieistotna, czy też nie
    lubią?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: