eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-04 12:50:05
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Jul 2024 15:05:50 +0200, Krystek wrote:

    > Są połączone tak - <https://i.imgur.com/KfcyhKl.jpeg>, więc chyba
    > równolegle.

    Jak widać - równolegle.
    Zwarcie jednoczesne w dwóch połączonych szeregowo mniej prawdopodobne,
    ale jak UPS nie zauważy, to może tak rok pracować, i drugi aku też się
    dorobi zwarcia.

    Zwarcie jednoczesne w dwóch połączonych równolegle też mało
    prawdopodobne, więc możliwe, ze jeden ma zwartą celę i stłamsił
    napięcie ładowania - a drugi sprawny.
    No chyba, ze, podobnie - jeden się zwarl, UPS nie zauważył,
    popracował jeszcze długo, i drugi się zwarł.

    > Przeglądałem opisy akumulatorów na stronach i podczas przeglądania np.
    > Allegro trochę się przeraziłem, bo u niektórych sprzedawców podane
    > wymiary były większe od tego, co zmierzyłem w UPS-ie (i rozmiarów
    > starych baterii), czyli 150/151x94/95x64/65.
    >
    > Okazało się, że niektórzy podawali wymiary (tzn. wysokość 100 mm,
    > zamiast 94/95- ta mnie najbardziej interesuje ze względu na metalowy
    > języczek - ogranicznik akumulatora w UPS-ie występujący z obu stron w
    > podstawie obudowy, widoczny na wcześniejszym zdjęciu) razem ze złączem
    > Faston.

    A w dodatku te języczki są w dwóch wersjach - wąskie i szerokie.
    U Ciebie są wąskie, i konektory też chyba wąskie.

    > Wpisałem jeszcze w Google frazę: "AGM 12v 9Ah battery dimensions" i
    > wyskoczyły mi strony, m.in. te:
    >
    > <https://ups.aecups.com/negozio/battery/battery-12-v
    -9ah/>
    > <https://www.battery-direct.com/12v-9ah-battery-hr9-
    12.html>,

    > które podają, że wymiary obudów akumulatorów AGM-a 9Ah są takie same,
    > jak tych AGM-ów o pojemności 7-7,2Ah.

    20% ... może po prostu postęp :-)

    > [...]
    >
    > A propos Allegro to przeglądając oferty i akumulator AGM 9Ah Green
    > Cell-a ktoś w recenzjach wrzucił zdjęcie pokazujące uzyskane maksymalne
    > obciążenie w amperach na tym akumulatorze, minimalny prąd odcięcia oraz
    > pojemność o jakieś 2,5Ah niższą od deklarowanych 9Ah. Więc 7Ah mogą mieć
    > jeszcze mniej i może faktycznie warto wstawić akumulator o większej
    > pojemności (o ile wymiary obudowy akumulatora pozwolą go upchnąć w
    > urządzeniu). Obstawiam, że Qoltec ma podobną jakość.

    Chinska jakość wielką niewiadomą jest. Może będą normalne, może
    kiepskie, może bardzo złe.
    Ale czasem przesadzą z parametrami, u wtedy wiadomo, ze to nie może
    być prawda :-)
    Ale czy jest choć "normalnie" ?

    > Zanim wysłałem ten post to jeszcze przeglądam sobie komentarze recenzji
    > akumulatorów 9Ah Qoltec i dla tego -
    > <https://allegro.pl/oferta/qoltec-wydajny-akumulator
    -agm-12v-9ah-max-135a-lopnglife-ups-skuter-zabawki-1
    2370631007>
    > również w komentarzy jest, że pojemność jest niższa od deklarowanej.
    >
    > Ciekawe, czy to odnosi się to też do tego akumulatora -
    > <https://allegro.pl/oferta/qoltec-akumulator-agm-12v
    -9ah-bezobslugowy-wydajny-longlife-do-15715939639>,
    > czy tylko do zielonego.
    >
    > Swoją drogą to na zielonym, na obudowie skąpo z informacjami
    > technicznymi. Ładny szarozielony i nic poza tym.

    A wpadła mi właśnie reklama
    https://megabat.pl/o-megabat/

    Hm ... kolejna marka made in China ?

    J.