eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-02 14:38:56
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Jul 2024 14:09:26 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Misiu kolorowy. Ładowanie z PV odbywa się przez przetwornik MPPT, który
    > pilnuje prądu ładowania jak i zabezpiecza aku przed głębokim
    > rozładowaniem. To podstawowa wiedza.

    No jak może zabezpieczyc przed rozładowaniem?
    Przeciez on ładuje, rozładowujesz Ty :-)

    Ale interesuja nas parametry tego ładowania - np jakie napięcie
    koncowe.

    > Obecna budowa nowych aku ewoluowała i zwyczajnie wytrzymują więcej. W
    > samochodzie akumulator praktycznie pracuje w buforze. Rozładowanie trwa
    > 15 sekund a potem jest już ładowany.

    Tak jest, z tym, że rozładowanie trwa 2 sekundy.
    Albo 2 tygodnie, ale to alarmem itp.

    Tym niemniej - pojawiły się samochody z systemem SS, i nagle
    "zwykły akumulator" przestał wystarczać.
    Ma być AGM, albo "Enhanced".

    No i ciekawy jestem o co chodzi ... "zwykły rozruchowy" przecież
    rozruchy znosi dobrze ...

    J.