  • Data: 2019-05-31 21:44:06
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Zupełnie nie znasz się na temacie więc dlatego wymyślasz tezy. Jeśli
    >zmiksujesz dwa wejścia mikrofonowe, każde z przetwornikiem A/D
    >24-bitowym, to otrzymasz 25-bitowy sygnał. Taka jest arytmetyka
    >binarna. Jeśli wejść masz 10, to stół musi pracować przynajmniej na
    >33 bitach. W

    29, ale owszem.
    Jak jeszcze chcesz glosnosc regulowac, to przydalby sie zapas ... a co
    nam szkodzi rozbudowac czesc cyfrowa,
    cyfrowe tranzystory tanie sa :-)

    Moze wlasnie 24 bit w konsoli wystarczy ... no powiedzmy 32 dla
    rownego rachunku ...

    ale ... jestem ciekaw, jak sie sprawuja 24-bit ADC typu sigma-delta w
    audio.
    Naprawde ma to te 24 bit, czy bardziej udaje ?

> [...]
    >"Szum kwantyzacji powstaje m.in. w przetwornikach analogowo-cyfrowych
    >oraz w przetwornikach CCD cyfrowych aparatów fotograficznych z powodu
    >błędu zaokrąglenia."

    >Wielkość szumu, nawet przy idealnym przetworniku D/A jest zawsze
    >stała i wyliczana ze wzoru! Każdy jeden bit przetwornika więcej
    >zmniejsza szum kwantyzacji na wyjściu o 6dB elektrycznie (akustycznie
    >3dB). Tego nie trzeba wcale mierzyć bo to się wylicza. To naturalny
    >skutek uboczny kwantyzacji.

    >Czyli 24-bitowy przetwornik szumi kwantyzacyjnie o ok 24dB ciszej od

    a nie 48dB ? te dB to napieciowe, nie mocowe.

    >Jeśli ustawisz identyczną głośność we wzmacniaczu 16 i 24bitowym, to
    >ten drugi będzie miał szum niższy o 24dB.

    >Słuch nie ma nic do rzeczy!

    Ma bardzo duzo - szum na poziomie -90dB ledwo slyszy.
    Szczegolnie jak juz mowimy o glosnosci ... jesli oprocz szumu masz
    jeszcze muzyke choc na srednim poziomie ... trudno wychwycic szum.
    Chyba, ze calkowicie w innym pasmie ...

    >No chyba, że uszkodzony. Prosta rzecz: wyobraź sobie cichy fragment
    >na CD. Powiedzmy, że ma on 4-bity. Dynamika sygnału wynosi więc 12dB.
    >Niedokładność przetwornika to 1 bit czyli 3dB. Czy przy 12dB np.
    >flecie nie usłyszysz bardzo wyraźnie szumu na poziomie 3dB??? Bierz
    >pod uwagę to, że instrument gra w wąskim pasmie częstotliwości a szum
    >szumi wszędzie.

    I przez to mozesz go uslyszec, ale ... zeby nie wyszlo tak, ze
    podkreciles glosnosc wzmacniacza tylko po to, aby ten szum uslyszec, a
    za chwile bedziesz uszy zatykal, jak reszta orkiestry rąbnie unisono
    :-)

    No i jest na to prosta rada - wystarczy, ze realizator podkreci ten
    flet, bedzie mial nie 4 bity, ale 8, i nikt nie bedzie narzekal :-)

    >Tak więc instrument tego typu nie ma szans zagłuszyć szumu na innych
    >częstotliwościach.

    Ale tu masz kolejna sprawe - moc szumu kwantyzacji rozklada sie na
    wszystkie pasma ... i na wszystkich jest slaby ...

    >Stąd _bardzo_ dobrze słyszalny efekt narastania szumu wraz z
    >pojawianiem się cichego dźwięku.

    No, jesli nagrano absolutna cisze, to i owszem - na probkach o
    wartosci 0 szumu kwantowego nie ma.

    Tylko czy mikrofony sa tak dobre, jesli juz mowa o nagraniu ... bo
    ich szum tez wyzwoli ten dodatkowy.

    J.