  • Data: 2019-06-02 00:12:48
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-01 o 01:31, J.F. pisze:

    > Nie. Powiedzmy ze mamy liczby 4 bity - bez znaku
    >
    > liczby maja wartosc 0..15
    >
    > Suma dwoch liczb moze wyniesc 30 - potrzeba 5 bitow.
    > Suma 3 liczb moze wyniesc 45 - potrzeba 6 bit.
    > Suma 4 liczb moze siegnac 60 ... potrzeba nadal 6 bit.

    No to już rozumiem, gdzie zepsuł się Twój kalkulator: zero to też
    stan.Nie można go ignorować.

    Ilość stanów dla 4 bitów wynosi 16.
    Dla 3 liczb 18
    Dla 4 liczb 19

    Suma maksymalnych sygnałów na dwóch wejściach podwaja wartość cyfrowej
    reprezentacji napięcia. Podwajanie to nic innego jak przesuwanie bitów o
    jeden. Koniec kropka.

    Jeśli masz inne zdanie - ja odpadam. Nie będę dyskutował o dogmatach.

    > Juz doszedles do tego, ze jak sie sumuje to wychodzi glosniej.

    Co nie zmienia tego, co napisałem, że tego się nie "wzmacnia" dodatkowo
    gdyż nie ma to logicznego sensu.

    > Ale ja nie o tym - mamy probki o wartosciach np
    > 10000, 10001, 10002, 10003.
    > I chcemy je przemnozyc przez 0.7. Wyjdzie
    > 7000, 7001, 7001, 7002.
    > Oczywiscie po zaokragleniu do calkowitej ... ale jak nie chcesz
    > zaokraglac, to music miec wiecej bitow. Inaczej cos tracisz.

    No i się traci na zaokrągleniach. A ta strata jest właśnie szumem
    kwantyzacji. Zawsze najmłodszy bit jest traktowany jako szum. To są
    podstawy!

    > Ale sygnaly elektryczne sa napieciowe.
    > A urzadzenia liniowe.

    Czy oczekujesz, że będę do każdej z Twoich tez zapraszał Cię na studia
    inżynierii dźwięku?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Poziom_nat%C4%99%C5%BC
    enia_d%C5%BAwi%C4%99ku

    Popatrz sobie na wzór. Tam jest 10 przy logarytmie a nie 20 - jak dla
    napięć. Czy takich rzeczy nie możesz sam sobie wyszukiwać w Google?

    > Wiec ustawiles sobie sprzet tak, zeby trabka z plyty byla slyszalna
    > jakbys siedzial tuz obok, czy na poziomie uszkodzenia sluchu ?

    Widać, że nigdy nie byłeś w filharmonii ani w TV nie widziałeś. Sorki,
    ale nie mogę komentować takich bzdur.

    > ten cholerny YT ze swoim kodekiem mogl tu duzo namieszac.

    Jasne, cały świat się sprzysiągł przeciwko Tobie :-D A Tobie z lenistwa
    się nie chce wykonać eksperymentu we własnym zakresie. Lepiej zwalić
    winę na kodeki YT na zasadzie "bo tak". Po co mi głowę zawracasz skoro
    żadna odpowiedź inna niż założona przez Ciebie nie może być prawdziwa?
    Nawet jeśli cały świat o tym pisze - to Ty uważasz, że się myli.

    > Ale ja slysze:
    > -spory szum w ciszy przed 54s, to na pewno nie jest kwantyzacji

    Zgadza się. A więc jednak słyszysz jakieś szumy! :-D To już postęp!

    > -szum kwantyzacji slysze gdzies od 6-bit,

    Ja od 8-bit. Ale to nieistotne. Grunt, że zaczynasz otwierać uszy na
    rzeczywistość, której istnienia zaprzeczałeś. No i w dodatku już przy
    6-bicie! No no, jestem pod wrażeniem :-D

    > -talerze brzmia prawdziwe metaliczne przy ok 7 bit.
    > Nie wiem - przypadkowa zbieznosc czasow, czy lepsze 7 bit niz 16.

    Jest to efekt jaki badaliśmy na studiach - rozstrojona zwrotnica w
    kolumnach gra lepiej w/g zdecydowanej większości.

    > -a w ogole to, mimo sluchawek, nadal slysze wiatrak w lapku.

    Uleczyłem Cię! Zacząłeś dobrze słyszeć! Wow! :-D Zostałem uzdrowicielem!
    Jeśli masz jeszcze jakieś dolegliwości, to przyłóż twarz do monitora a
    ja Cie uzdrowię! :-D Jeśli nie pomoże, to złap przewody w gniazdku 230V :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek