  • Data: 2019-05-30 19:09:50
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest jeszcze gorzej - ale ja po prostu tracę słuch.

    To nie fajne... Przykro mi. Sporo radości życia w ten sposób umyka.
    Zresztą niektórzy o to nie dbają... Szczególnie młodzi.

    > 20 też nie. Jako 20-latek słyszałem do 22 kHz - o ile wrażenia powyżej
    > jakiś 18 kHz można jeszcze nazwać słyszeniem... Przy 22 kHz osiągnąłem
    > granicę nieznośnego dyskomfortu.

    Bo dokładnie tak to właśnie jest! :-) Piszcząca przetwornica w TV,
    której prawie nikt nie słyszy, potrafi u kogoś innego wywołać duży
    dyskomfort przebywania w pomieszczeniu.

    A co do słuchu, to oczywiście dzieci słyszą nierzadko powyżej 20kHz ale
    ja nie o tym - o dorosłych 4x, 5x. Jeśli nie było chorób typu zapalenie
    ucha, urazów, pracy w hałasie, to często zdarza się iż słyszenie 16kHz
    nie jest wyczynem. To miałem na myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek