  • Data: 2023-04-06 11:17:21
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 09:28:29 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    brać to dodatkowe zapytanie i analogicznie dawać odpowiedź.
    > To może być np. wbudowane w urządzenie TCP->serial, albo osobny port
    > RS485. Ten mój "master2" jes wirtualny, fizyczny, jakibądź.

    Jakiś tam być musi, choćby guzik czy wyświetlacz (zależy czy chcesz wywołać akcję czy
    pokazać odczytany parametr).
    Bardziej chodzi o to, że integracja "gotowca" z jakimś UI przez ciebie wymarzonym
    może być równie pracochłonna
    jak zrobienie całości od początku.

    master->slave i slave->master po jej budowie?
    > Da się, pamiętaj że to urządzenie "rozcina" przewód master<->slave.
    > Urządznie wie, po której stronie przyszła ramka więc wszystko jest jasne.

    To było rozważanie nie na sytuację "rozcięcia" tylko na próbę zrobienia multi-master
    na jednej magistrali.

    > Pierwszy znak, który nadchodzi po stronie master1 natychmiast
    > przekierowuje master2 do bufora. Kiedy komunikacja na master1 zostanie
    > zakończona, master2 zostanie wysłany z bufora o ile coś w buforze jest.
    > I symetrycznie w drugą stronę.

    Przy "rozcięciu" jak najbardziej - wtedy masz 2 magistrale, a nawet 3 (tak jak i
    milicjantów).
    To sprawdzanie zajętości przez obecny master - twoje urządzenie X - jest potrzebne na
    multi-masterze na jednej magistrali.

    > Więc dziaął tu zasada "kto pierwszy, to do urządzenia, kto w trakcie, to
    > do bufora".
    > Sprawdziłem, sterownik jest bardzo tolerancyjny na opóźnienie a
    > urządzenie odpowiada prawie natychmiast.

    A jak częsta jest obecna komunikacja X<->Y?
    Jest jakoś regularna?
    "Man-in-the-middle" wymaga 2 (a nawet 3) RS-485, i uC - a oprócz tego pewnie jeszcze
    komputer (chyba że dodana funkcjonalność ma być tak prymitywna, że do UI wystarczy
    sam uC).
    Multi-master na jednej magistrali dałby radę po prostu z komputerem.