  • Data: 2023-04-06 16:36:53
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 16:19:36 UTC+2 heby napisał(a):
    > Zastanawiałem się nad tym na początku, czy nie zrobić emulatora. Ale tak
    > sobie myślę, że tak arbiter byłby bardziej uniwersalny.
    >
    > Ja w ogóle nie wiem, czy go zrobie. Ale jak zrobie, to byłby open source.
    >
    > Wolałym aby producenci tych urządzeń mieli pojęcie o tym co się dzieje
    > na rynku home automation. Ale chyba nie mają. Stąd te chmury, pralki z
    > nfc, lampki na bluetooth i inne bezużyteczne guano na rynku "smart".
    > Depresyjne klimaty.

    Robią dla przeciętnego użyszkodnika, a nie dla fanów open source.
    I pewnie im się sprzedaje.

    W sumie taki arbiter to prosta rzecz - niewiele więcej niż np. konwerter prędkości RS
    (sam robiłem na Atmega164, więc platforma na bogato - ale choć wygląda to prosto, to
    trzeba było do różnych
    systemów dodawać różne sztuczki, żeby dobrze działało - a najlepszą w tym temacie
    rzeźbę widziałem na dwóch AT89C2051 - a może nawet to było AT89C1051U - które
    odebrane bajty przekazywały sobie równolegle 8-bitowym portem ;) poza, jak
    zwykle, "jedną raną stanowczo śmiertelną" - bo wracamy do tematu "gotowca",
    czyli tego, jak zrobić interefejs do niewiadomego.
    Czy ten arbiter ze strony powiedzmy TCP ma wyglądać jak abstrakcyjny model pieca?
    Może oprogramowania HA mają takie "abstrakcyjne" modele - nigdy nie wnikałem,
    więc kto wie, sam robiłem abstrakcyjny model źródła promieniowania laserowego...