  • Data: 2023-04-06 17:24:24
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 16:54:04 UTC+2 heby napisał(a):
    > Arbiter w ogóle nic by nie wiedział o typie urządzenia.
    >
    > Wykrywał by ramkę modbusa, buforował i odsyłał na inny interfejs w/g
    > jakiegoś prostackiego priorytetowania. Może nawet ze zmianą parametrów
    > transmisji, jak ktoś się uprze.
    >
    > Coś w rodzaju switcha ethernet store&forward.
    >
    > Uniwersalność jest od osiągnięcia.

    Uniwersalny oznacza zwykle "do niczego konkretnego się nie nadający" (dziś
    wyczytałem, że kacapy
    wymyśliły "uniwersalny" reaktor jądrowy VVER-TOI - no to będzie znowu źle...).

    Bo wciąż pytam o to, jaki chcesz mieć interfejs po TCP.
    Czy:
    - konwerter TCP<->RS485
    - wysyłacz/odbieracz ramek modbus
    - abstrakcja urządzenia wg schematu używanego przez jakiś system HA

    No i jeszcze jedno mi przyszło do głowy - co z ramkami wysyłanymi przez y, czyli
    piec?
    Przecież na 100% nie wiadomo, komu odpowiada.
    Wysyłać do obu masterów?
    Do tego, który ostatnio nadał ramkę?
    Pamiętać, o co który pytał?