  • Data: 2023-04-06 14:33:53
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2023 13:45, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmm, skoro wyszło w końcu, że ten X to żaden "sterownik" (zapewne pieca),
    > tylko jakaś taka dokładka umożliwiająca ustawianie i odczyt parametrów przez wifi,

    Z tego sterownika korzysta inna osoba "w internecie" w celu analizy
    stanu, przez aplikację dostarczoną przez producenta.

    Mam wyjscie:
    1) Tylko apliakcja producenta (i brak automatyzacji)
    2) Tylko moje HomeAssistant (i brak wglądu przez inną osobę)

    A ja chcę obie.

    > Ciekawostka że to w oryginale konwerter "wifi<-RS485", a ma AP, a nie klienta wifi

    To działa tak:
    1) Elfi resetujesz. Zamienia się w AP o konkretnej nazwie i ustalonym haśle.
    2) Apliakcja wie jak się z nim połaczyć.
    3) Aplikacja rekonfiguruje go do *twojej* sieci wifi
    4) Apliacja (prawdopodobnie) wrzuca mu nakaz połaczenia się ze swoimi
    serwerami/chmurą
    5) Masz dostęp przez chmurę

    Tam jest w środku bardzo duzop opcji do konfiguracji, dostęp przez panel
    www, emulacja tcp->rs485, udp->rs485, jakieś vpny, autonomiczne
    czytanie. Masa tego. Mam stockowy, gdzie mogę sobie pogrzebać po
    konfiguracji i jest przytłaczająco bogata.

    Ale w tym dostarczonym nie mogę. Zarówno AP jak i sama komunikacja po
    konfiguracji jest szyfrowana, a jak patrzysz jakie ma otwarte porty po
    podłaczeniu się do mojego wifi - to nie ma. Jest wyłacznie inicjującym
    połaczenie z własną chmurą.

    Pewnie częsciowo mógłbym zdekompilować aplikację w poszukiwaniu hasła
    wifi, ale samo zdekompilowanie w celu znalezienia rejestrów mnie już
    dobiło - takiej sieczki nie piszą nawet hindusi. Najwyczajniej mi się
    nie chce, ponadto wątpliwe jest czy dzięki temu uzyskałbym cokolwiek.

    > Zakładam więc, że jak odepniesz ten X to Y nadal będzie działał, tylko bez zdalnego
    > ustawiania i odczytu temperatury, bo Y - piec - ma wbudowany sterownik.

    Ma. To tylko "sterownik chmurowy". Ma poza tym, normalny, fizyczny panel
    kontrolny gdzie wszystko co chcę da się ustawić.

    > Skoro komunikacja po modbus rozczajona, to możesz albo zmienić soft w tym EW11,
    > albo podłączyć ESP + konwerter RS485 - i będzie wifi.

    Tak, ale stracę zewnątrznego obserwatora. Podczas awarii okazało się, że
    ten "zewnątrzny obserwator", a konkretnie firma instalująca w/w
    urządzenie, obserwujac parametry pracy, rozczaił w czym problem.

    Nie chce mu dawać dostępu do mojego HomeAssistanta, ponadto on nie da
    wiary że poprawnie je obliczam/wyświetlam.

    > Czy jednak jest jakaś inna zasadzka?

    Nie ma zasadzki. Zwykłe hobbystyczne wyzwanie, którego nie da się
    obronić biznesowo. Coś jak kupowanię wędki za 1kzł kiedy w sklepie dorsz
    mrożony za grosze.