  • Data: 2023-04-07 18:00:45
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 18:49:09 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie przesadzajmy. Switch ethernetowy jest uniwersalny, czy przerzuca
    > dane z Hubbla, czy pornole, wszystko jedno.

    Ale sam ethernet to za mało na zrobienie newsa na usenecie czy też przesłanie zdjęcia
    - czy to galaktyki w Andromedzie czy też czegoś innego w innej Andromedzie.

    > Standardem jest to najgłupsze rozwiązanie: TCP->RS485 bez jakiejkowliek
    > formy, bazujące tylko na timeoutach. Uważam jest za najgorsze, ale z
    > jakiejś przyczyny jest "profesjonalne" i już na tej grupie kiedyś
    > dowiedziałem się, że mam z tym nie dyskutować bo przemysł wybrał jak
    > zwykle to najgłupsze ;)

    A w ogóle da się zrobić modbus RTU na konwerterze RS485?
    Coś podejrzewam, że ten EW11 to coś wyżej jednak, np. konwerter modbus TCP<-> modbus
    RTU.

    I coś takiego byłoby przydatne w tym "arbitrze".

    No bo "uniwersalność" upada, gdy chcemy konkretne zastosowanie i trzeba adaptować.
    Niech będzie do jakiegoś HA.
    Z czym to HA, którego używasz, współpracuje po TCP?
    Z konwerterem na RS485 (multum ustawiania)?
    Z bramką modbus TCP<->modbus RTU (sporo ustawiania)?
    Z urządzeniem modbus TCP (też sporo)?
    Z abstrakcją pieca (sporo rzeźbienia po drugiej stronie)?