  • Data: 2023-04-06 18:49:02
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2023 17:24, Dawid Rutkowski wrote:
    > Uniwersalny oznacza zwykle "do niczego konkretnego się nie nadający" (dziś
    wyczytałem, że kacapy
    > wymyśliły "uniwersalny" reaktor jądrowy VVER-TOI - no to będzie znowu źle...).

    Nie przesadzajmy. Switch ethernetowy jest uniwersalny, czy przerzuca
    dane z Hubbla, czy pornole, wszystko jedno.

    > Bo wciąż pytam o to, jaki chcesz mieć interfejs po TCP.
    > Czy:
    > - konwerter TCP<->RS485
    > - wysyłacz/odbieracz ramek modbus
    > - abstrakcja urządzenia wg schematu używanego przez jakiś system HA

    Standardem jest to najgłupsze rozwiązanie: TCP->RS485 bez jakiejkowliek
    formy, bazujące tylko na timeoutach. Uważam jest za najgorsze, ale z
    jakiejś przyczyny jest "profesjonalne" i już na tej grupie kiedyś
    dowiedziałem się, że mam z tym nie dyskutować bo przemysł wybrał jak
    zwykle to najgłupsze ;)

    > No i jeszcze jedno mi przyszło do głowy - co z ramkami wysyłanymi przez y, czyli
    piec?
    > Przecież na 100% nie wiadomo, komu odpowiada.

    Wiadomo:

    1) wysyłam ramkę od master1 (master2 czeka w buforze z blokadą)
    2) slave dopowiada, przesyłam do master1, zwalniam blokadę

    albo:

    1) wysyłam ramkę od master1 (master2 czeka w buforze z blokadą)
    2) slave nie odpowiada po określonym w konfiguracji czasie.
    3) zwalniam blokadę nie odpowiadajac master1, on też sobie zrobi timeout
    sam z siebie

    > Do tego, który ostatnio nadał ramkę?

    Do tego, który jest obecnie uznany za rozmawiajacego. To określony slot
    czasowy, określany przeze mnie.

    > Pamiętać, o co który pytał?

    Nie trzeba. Timeout w master jest zazwyczaj przesadnie duży, a timeout w
    slave zazwyczaj absurdalnie krótki. To daje przestrzeń na implemetancję
    normalnego, konfigurowalnego timeoutu w arbitrze.