  • Data: 2023-04-06 11:56:17
    Temat: Re: Multiplekser/sniffer/arbiter modbus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 11:23:24 UTC+2 heby napisał(a):

    > Ale jest trudniejszy, bo wymaga sniffingu i odrobiny modlitwy jeśli
    > jednak pojawi się ramka urządzenia, które wysłało ją dla beki wcześniej
    > niż przewidziałem.

    Stąd moje rozważania, czy urządzenie X ma taką funkcjonalność, że:
    a) sprawdza czy magistrala jest wolna przed rozpoczęciem wysyłania
    i jednocześnie
    b) słucha wysyłanych przez siebie pakietów, by sprawdzić, czy nic się
    w czasie nadawania nie wcięło i nie pokaszaniło komunikatu
    czy też może
    c) po prostu wysyła na pałę.

    > Interesuje mnie arbiter "rozcinający" połaczenie, jako podstawowa forma
    > tego urządzenia. To rozwiązuje sporo problemów elegancko, kosztem
    > zwiększenia czasu odpowiedzi w momencie "konfliktu".

    Oraz groźby całkowitego padu komunikacji między X a Y w przypadku padu arbitra.
    Oczywiście komputer włączony jako drugi master w multi-master na jednej
    magistrali też może komunikację pokaszanić, ale tylko wtedy, gdy zacznie
    wysyłać bełkot albo padnie w czasie, gdy TXE jest załączone (no na to
    można dać attiny żeby pilnował max. czasu jednego nadawania).

    Ogólne pytanie, co się stanie, jak X przestanie widzieć się z Y - i vice versa?
    Zapewne nie jest to reaktor jądrowy, ale kłopoty mogą się pojawić.