  • 31. Data: 2009-10-08 19:16:20
    Temat: Re: Monitor CRT z jajem
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 19:44:19 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O nie.
    >
    > Bardzo proszę o podanie modelu monitora LCD, który honoruje *odbiór*
    > *i wyświetlanie obrazu* z częstotliwością 120Hz, z częstotliwością
    > sygnału (a nie zbuforowanego, wyświetlanego wg własnego widzimisię),
    > optymalnie 140..144..160 Hz.
    >
    > W każdym innym przypadku LCD ma jedną (poważną) wadę więcej :]

    Po co miałby wyświetlać obraz z częstotliwością 120Hz? (lub więcej?)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 32. Data: 2009-10-08 20:02:51
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Czarek" <4...@g...de> napisał

    >[...]
    >Na razie gamut. Zresztą nie mam wyjścia - kasa. Poza tym nie
    >pracowałem jeszcze na dobrze skalibrowanym LCD.
    >[...]

    Poszukaj w używanych. Niedawno na Allegro był wysyp poleasingowych NEC-ów z
    matrycami IPS. Eizo z takimi matrycami też się trafiają. 19" NEC-a 1970NX o
    rozdzielczości 1280x1024 z matrycą w/g sprzedającego w idealnym stanie (ale
    takie zapewnienia zawsze warto osobiście zweryfikować) można było kupić już
    za 330zł.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2009-10-08 20:42:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Po co miałby wyświetlać obraz z częstotliwością 120Hz? (lub więcej?)

    Bo nie ma innej taniej, w miarę dobrej, prostej i ustandaryzowanej,
    nie wymagającej wykręcania oczu i "uczenia się" oraz zapewniającej
    pełny rozmiar obrazu (widoku ekranu) metody "obsługi" stereowizji.

    Pojawiające się niczym meteory "monitory stereo", nie dość że mają
    wady w postaci widocznych pręg (od naprzemiennych pasków obrazów,
    maskowanych filtrem polaryzacyjnym), działają tylko z "dedykowanym
    oprogramowaniem" - kupisz taki, przejdziesz na Windows 7 albo
    na Linuksa i możesz razem z (osobno kupionym) oprogramowaniem
    wyrzucić na śmietnik; do tego nie użyjesz tego programu który
    Ci pasuje (a parę istnieje) np. do obróbki - bo jak mieć podgląd,
    skoro działa tylko z "dedykowanym"...
    Rozwiązania z rzutnikami itepe są zdecydowanie lepsze (bo okulary
    LCD pogarszają kontrast i dają "przewidzenia"), ale to nie ten
    rząd ceny.

    Przełączanie pól jest w darmowych sterownikach NVidii, we wszystkich
    współczesnych kartach (i niewspółczesnych też, przynajmniej od
    TNT2, tylko starszych driverów trzeba użyć), przy okazji "umie"
    nie tylko odtwarzać stereo, ale również generować obraz stereo
    w oparciu o Z-bufor (gry).

    Całkowity koszt "odpalenia" stereo przy kompie z kartą NVidii
    i monitorze CRT zdolnym do pracy 120Hz++ to ok 80 zł :D

    Miałeś okazję obejrzeć obrazki stereo "na całym ekranie"? - polecam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-10-08 20:46:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 22:42:12 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > i monitorze CRT zdolnym do pracy 120Hz++ to ok 80 zł :D
    >
    > Miałeś okazję obejrzeć obrazki stereo "na całym ekranie"? - polecam :)

    W Orange IMAX (na całym ekranie ;)), ale obawiam się, że w domu nie dam
    rady takiego efektu uzyskać ;)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 35. Data: 2009-10-09 07:55:49
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Jakby ktoś chciał zobaczyć, to wygląda to tak:
    > http://dybowski.pl/inne/jajo.jpg

    Dobre!:)

  • 36. Data: 2009-10-09 08:15:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    marek augustynski napisał(a):

    > Dobre!:)

    Nie odróżniasz dobra od zła!! ;-)

    --
    Mirek

  • 37. Data: 2009-10-09 08:58:13
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Nie odróżniasz dobra od zła!! ;-)

    ;)

  • 38. Data: 2009-10-09 09:28:50
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Czarek wrote:

    > Ale ja swój znam, interesuje mnie Wasz :-)

    Mój jest taki:
    http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/colorprofiles/Formac
    -G1900AU3-sRGB-v1.1-2009.08.10.icm

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 39. Data: 2009-10-09 12:08:26
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Bo nie ma innej taniej, w miarę dobrej, prostej i ustandaryzowanej,
    > nie wymagającej wykręcania oczu i "uczenia się" oraz zapewniającej
    > pełny rozmiar obrazu (widoku ekranu) metody "obsługi" stereowizji.

    120Hz to ok. 8ms na jeden obraz. Rozumiem że idzie o przeplatane obrazy
    z dwu niezależnych "kanałów" po 60Hz każdy? Żeby nie dochodziło
    do "przesłuchów", stała czasowa luminoforu musiałaby być około 2-3 razy
    krótsza, czyli 2-3ms - naprawdę tyle mają?
    Bo mnie się zawsze wydawało że o wiele więcej...

  • 40. Data: 2009-10-09 12:37:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Mój jest taki:
    > http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/colorprofiles/Formac
    -G1900AU3-sRGB-v1.1-2009.08.10.icm

    I tutaj jest jego projekcja w porównaniu do sRGB:
    http://img62.imageshack.us/img62/618/gamutformac1900
    au3.png

    --
    pozdrawiam