  • 1. Data: 2009-10-07 22:29:20
    Temat: Kompakt bez filtra IR
    Od: r...@m...com

    Witam,
    Czy istnieje jakiś niedrogi kompakt bez wbudowanego filtra IR?
    (mam na myśli też modele bez wymiennej optyki)

  • 2. Data: 2009-10-08 00:20:23
    Temat: Re: Kompakt bez filtra IR
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    r...@m...com wrote:
    > Witam,
    > Czy istnieje jakiś niedrogi kompakt bez wbudowanego filtra IR?
    > (mam na myśli też modele bez wymiennej optyki)

    Niektóre z aparatów sony pozwalały na fizyczne zdjęcie filtrów IR. Tryb
    się nazywał NightShot (zdjęcia w IR) lub NigtFraming (podgląd IR, zdjęcia
    normalnie i z lampą).
    Poszukaj w starszych modelach, napewno miały to 717, 707 i 505. Zdaje się,
    że miał to też i 828, ale nie jestem już pewien bo to raczej drogi
    niewypał :) Tryb do spotkania w wielu kamerach jest jeszcze.

    Taki pseudo tryb IR miała napewno jeszcze Minolta Dimage D7, D7i i D7Hi.

    Zawsze możesz też po prostu kupić sobie jakiś aparat i samodzielnie
    pozbawić go filtra IR.

    d.

  • 3. Data: 2009-10-08 07:31:11
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 8 Paź, 00:29, r...@m...com wrote:
    > Witam,
    > Czy istnieje jakiś niedrogi kompakt bez wbudowanego filtra IR?
    > (mam na myśli też modele bez wymiennej optyki)
    >
    > --

    http://www.dpreview.com/reviews/specs/FujiFilm/fuji_
    finepixis1.asp

    w niedrogich nikt sie w takie cos nie bedzie bawił

  • 4. Data: 2009-10-08 08:41:05
    Od: r...@m...com

    > Zawsze możesz też po prostu kupić sobie jakiś aparat i samodzielnie
    > pozbawić go filtra IR.

    No właśnie, tylko w którym z bardzo tanich modeli (gdzieś do 500 zł) jest
    łatwo rozbieralna optyka i dostęp, by taki filtr usunąc, bez zbytniego ryzyka
    uszkodzenia matrycy, obiektywu.
    No i żeby filtr był płaską szybką, a nie na soczewce.

  • 5. Data: 2009-10-08 09:13:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    r...@m...com pisze:

    > No wĹ?aĹ?nie, tylko w ktĂłrym z bardzo tanich modeli (gdzieĹ? do 500 zĹ?) jest
    > Ĺ?atwo rozbieralna optyka i dostÄ?p, by taki filtr usunÄ?c, bez zbytniego ryzyka
    > uszkodzenia matrycy, obiektywu.
    > No i Ĺźeby filtr byĹ? pĹ?askÄ? szybkÄ?, a nie na soczewce.

    Najłatwiej dostępna matryca jest chyba w Nikonie D70. Jest staruteńki,
    więc za ok.500zł powinien być dostępny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 6. Data: 2009-10-08 12:46:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    V1 ma tryb w ktorym usuwa filtr IR.
    Koszt ok 200zl
    Marx

  • 7. Data: 2009-10-08 15:21:38
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > bez zbytniego ryzyka uszkodzenia matrycy, obiektywu.
    > No i żeby filtr był płaską szybką, a nie na soczewce.

    Parę lat temu tak było we w zasadzie każdym kompakcie (filtr był
    przyczepiony bezpośrednio do matrycy za pomocą elastycznej podkładki). Jak
    jest obecnie - nie wiem.
    Pamiętaj, że zdemontowany filtr musisz zastąpić szkiełkiem o podobnej
    grubości. Ja używałem w tym celu fragmentu przemytej 2propanolem i
    odpowiednio przyciętej dolnej warstwy z rozwarstwionej płyty DVD
    (wystarczy nią porządnie cisnąć krawędzią o podłogę).

    k,

  • 8. Data: 2009-10-08 18:17:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    KILu pisze:

    > Pamiętaj, że zdemontowany filtr musisz zastąpić szkiełkiem o podobnej
    > grubości.
    Po co? W kompakcie AF powinien sobie poradzić. W lustrzance trzeba się
    tak bawić, jeśli nie ma możliwości wyjustowania AF.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-10-08 18:18:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:
    > V1 ma tryb w ktorym usuwa filtr IR.
    > Koszt ok 200zl
    > Marx

    Sigma SD9/SD10 ma szybkę będącą filtrem IR przy bagnecie. Wystarczy wybić ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-10-09 04:56:02
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Paweł W. wrote:
    > Po co? W kompakcie AF powinien sobie poradzić.

    Bawilem sie tak z paroma aparatami (raczej dolna polka - jakis Olympus
    C-..., Jenoptik...) i niestety w zadnym sobie nie radzil. AF w kompakcie
    przez wiekszosc czasu operuje na ustawieniu focusa zblizonym do
    nieskonczonosci - przy braku filtra (i szybki) maksymalna odleglosc
    ostrzenia wynosila moze ok 1 m... co mnie zreszta troche zdziwilo, bo
    chyba w takich warunkach obiektyw powinien ostrzyc za nieskonczonosc (?).

    k,