  • 41. Data: 2009-10-09 15:25:35
    Temat: Re: Monitor CRT z jajem
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Bo nie ma innej taniej, w miarę dobrej, prostej i ustandaryzowanej,
    > nie wymagającej wykręcania oczu i "uczenia się" oraz zapewniającej
    > pełny rozmiar obrazu (widoku ekranu) metody "obsługi" stereowizji.

    Nie ma również innej metody na świetne podgrzewane leżadło dla kota i
    zapewne wielu innych zastosowań niestandarowych, które możnaby wymyśleć.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 42. Data: 2009-10-09 20:29:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Czarek" <4...@g...de> napisał

    >Masz może (albo ktoś inny) graficznie przedstawiony gamut swojego
    >monitora? Coś jak robi Eye-One.

    Prosże bardzo - http://www.toya.net.pl/~wyszomir/rozne/NEC2180UX-gam
    ut.jpg -
    pomierzony dzisiaj pzry okazji kalibracji. Niestety dość kiepskim
    kalibratorem - Spyder2 - ale iu tak jakieś pojęcie daje. Zmierzony gamut
    monitora to kolorowe pole, niebueski trójkąt to przestrzeń SRGB.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2009-10-09 20:38:40
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > kalibratorem - Spyder2 - ale iu tak jakieś pojęcie daje. Zmierzony gamut
    > monitora to kolorowe pole, niebueski trójkąt to przestrzeń SRGB.

    Ależ niski kontrast Panu wyszedł. Proponuję wyłączyć ColorComp.

  • 44. Data: 2009-10-09 21:36:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> napisał:

    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/rozne/NEC2180UX-gam
    ut.jpg -

    > Ależ niski kontrast Panu wyszedł. Proponuję wyłączyć ColorComp.

    Nie bardzo wiem, o co chodzi z tym ColorComp, ale jutro spróbuję się
    pobawić - i może dojdę. W każdym razie dziękuję za radę!

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2009-10-10 10:28:03
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Nie bardzo wiem, o co chodzi z tym ColorComp, ale jutro spróbuję się
    > pobawić - i może dojdę. W każdym razie dziękuję za radę!

    ColorComp to mechanizm elektronicznej kompensacji nierówności
    podświetlenia. Mocno wpływa na kontrastowość obrazu. Włącza się go i
    wyłącza w menu ukrytym.

  • 46. Data: 2009-10-10 15:56:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, Andrzej Libiszewski wrote:

    > W Orange IMAX (na całym ekranie ;))

    To jakiś tani IMAX, całkiem jak w Erze? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-10-10 16:07:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Oct 2009, Jakub Witkowski wrote:

    > 120Hz to ok. 8ms na jeden obraz. Rozumiem że idzie o przeplatane obrazy
    > z dwu niezależnych "kanałów" po 60Hz każdy?

    Tak.

    > Żeby nie dochodziło
    > do "przesłuchów", stała czasowa luminoforu musiałaby być około 2-3 razy
    > krótsza, czyli 2-3ms - naprawdę tyle mają?

    Zależy od luminoforu :), "oscyloskopowe" mogą mieć dużo,
    w typowych CRT jest znacznie krótsza, w niczym to nie przeszkadza.
    Problem stanowi bezwładność okularów LCD - jest istotniejszym
    ograniczeniem niż czas zaniku świecenia luminoforu :)

    > Bo mnie się zawsze wydawało że o wiele więcej...

    Pstryknij sobie zdjęcie CRT z użyciem krótkiego czasu migawki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2009-10-10 16:08:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Oct 2009, Tom01 wrote:

    > Nie ma również innej metody na świetne podgrzewane leżadło dla kota i zapewne
    > wielu innych zastosowań niestandarowych, które możnaby wymyśleć.

    Jakby to powiedzieć: oglądanie obrazu na monitorze być może
    rzeczywiście jest "niestandardowym" zastosowaniem (dla monitora),
    ale sam tak nie uważam, w odróżnieniu od tych kotów itede ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2009-10-10 17:22:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To jakiś tani IMAX, całkiem jak w Erze? ;)

    Ja wiem czy tani? 30zł za 90 minut/osoba ;)

  • 50. Data: 2009-10-10 22:41:10
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek, 8 października 2009 16:29, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > ... Kiedyś gdzieś widziałem nawet stronę, gdzie można było
    > załadować swój profil i go wizualizowało, ale oczywiście adresu nie
    > pomnę.

    http://www.iccview.de/

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt