  • 1. Data: 2009-10-08 06:34:54
    Temat: Czy focił ktoś na Fuerteventurze ?
    Od: Bart <b...@g...com>

    Pytam tak wprost, bo spotkało mnie niemiłe zaskoczenie.
    Po przyjeździe rozczarowałem się baaaardzo jakością zdjęć - wszystkie
    wyprane z kolorów, szarawe, bez kontrastów.
    Dotyczy to 95% zdjęć krajobrazu. Portrety też jakieś takie zlewające
    się z tłem.
    Pod lupę wezmę jeszcze polara marumi, który był cały czas na
    wszystkich obiektywach, ale nie mam go od dziś.

    Mam wrażenie generalnie, że problem tkwi w niskiej przejrzystości
    powietrza w tamtym rejonie. Niby oko widzi normalnie, ale aparat może
    już widzieć inaczej.
    Co do portretów gdzie niska przejrzystość nie wchodzi w grę - to mam
    teorię, że problem wynika z dziwnego rozpraszania światła (generalnie
    słońce często świeci przez drobne chmury i moim zdaniem efekt jest
    podobny do poświaty jaka jest przy zaćmieniu słońca. Niby jasno - a
    jednak mrok. Oczywiście skala zjawiska nie jest tak mocna). A może
    bywa, że oba zjawiska nakładają się na siebie.
    Pewnie pokażę jakieś zdjęcie po południu, ale ktoś ma może podobne
    spostrzeżenia z autopsji ?
    Bart

  • 2. Data: 2009-10-08 06:41:06
    Temat: Re: Czy focił ktoś na Fuerteventurze ?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Pewnie pokażę jakieś zdjęcie po południu, ale ktoś ma może podobne
    > spostrzeżenia z autopsji ?
    > Bart

    Zdjecia z mrca br. wyszly normalnie...

    Pozdr.

  • 3. Data: 2009-10-08 06:46:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 8 Okt., 08:34, Bart <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > bywa, że oba zjawiska nakładają się na siebie.
    > Pewnie pokażę jakieś zdjęcie po południu, ale ktoś ma może podobne

    to nie jest wina fuewentury.
    ja robilem przed paru laty.
    dla zdjec nie mialo to negatywnego znaczenia

    ciekawe , robilem tez filmik -kamera jesczez wtedy na H8

    zachodzacego slonca dawno juz nie widzialem, skrylo sie za ta mgielka
    ( to sa aerosole zawierajace rowniez sol) . natomiast we wzierniku
    kamery moglem je jeszcze pare minut obserwowac .

    fotografie sa calkowice ok.

  • 4. Data: 2009-10-08 09:21:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Bart wrote:

    > Mam wrażenie generalnie, że problem tkwi w niskiej przejrzystości
    > powietrza w tamtym rejonie. Niby oko widzi normalnie, ale aparat może
    > już widzieć inaczej.

    Zależy czy akurat wtedy była Kalima. Jeśli tak to powietrze robi się bardzo
    nieprzyjemne z powodu pyłu piaskowego z nad sahary. Ot i cała zagadka ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-10-08 09:44:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > bywa, że oba zjawiska nakładają się na siebie.
    > Pewnie pokażę jakieś zdjęcie po południu, ale ktoś ma może podobne

    nasuwa mi sie teraz , ze niektorzy fotografowie pieknych kobiet
    chatnie zabieraja je ( oczywiscie na koszt zleceniodawcy jak np
    pirelli ) wlasnie na fuewenture ze wzgledu na to lekkie rozproszenie
    swiatla.-
    ale nie jest to wada tego oswietlenia , raczej zaleta.

    nie jest ono chyba wieksze o ile sobie przypominam niz u nas w jeslini
    w sloneczny z zawieszona w powietrzu mgielka dzien.