  • 1. Data: 2009-10-08 07:55:24
    Temat: Monitor CRT z jajem
    Od: Czarek <4...@g...de>

    CRT Iiyama 19" (452), rozdzielczość 1280x1024. Po ustawieniu obrazu
    tak, że narysowane w środku ekranu kółko jest kółkiem, okazało się, że
    kółko w rogu ekranu jest jajem :-| W poprzednim monitorze (450) tak
    nie było. Ktoś wie osssochozzziii...? I jak się tego pozbyć?

    Czarek

  • 2. Data: 2009-10-08 08:07:07
    Temat: Re: Monitor CRT z jajem
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 09:55, Czarek <4...@g...de> wrote:
> [...]
    > tak, że narysowane w środku ekranu kółko jest kółkiem, okazało się, że
    > kółko w rogu ekranu jest jajem :-| W poprzednim monitorze (450) tak

    Poprzedni był lepiej "dostrojony"/wyregulowany.

    > ak się tego pozbyć?

    Zamienić na LCD.

  • 3. Data: 2009-10-08 08:11:55
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czarek napisał(a):
> [...]
    > kółko w rogu ekranu jest jajem :-| W poprzednim monitorze (450) tak
    > nie było. Ktoś wie osssochozzziii...? I jak się tego pozbyć?

    Wystarczy, że sobie zlinearyzujesz odchylanie i po kłopocie. :-)
    Niektóre CRT mają taką regulację.

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2009-10-08 08:42:40
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Zamiana na LCD nie wchodzi w grę.

    On 8 Paź, 10:11, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Wystarczy, że sobie zlinearyzujesz odchylanie i po kłopocie. :-)
    > Niektóre CRT mają taką regulację.

    Możesz podpowiedzieć jak to zrobić? Jestem laikiem w tych sprawach :)

    Czarek

  • 5. Data: 2009-10-08 09:26:25
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czarek napisał(a):
    > Zamiana na LCD nie wchodzi w grę.

    > Możesz podpowiedzieć jak to zrobić? Jestem laikiem w tych sprawach :)

    Nie znam Twojego modelu. Poszukaj nastaw w zakładce "geometria" czy
    podobnej. Ale być może dostęp do takowej regulacji jest dopiero w jakimś
    menu serwisowym.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-10-08 09:50:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 00:55:24 -0700 (PDT), Czarek napisał(a):

> [...]
    > kółko w rogu ekranu jest jajem :-| W poprzednim monitorze (450) tak
    > nie było. Ktoś wie osssochozzziii...? I jak się tego pozbyć?

    Próbujesz na monitorze o proporcjach 4:3 wyświetlać rozdzielczość o
    proporcjach 5:4 i spodziewasz się że nie będzie efektów ubocznych? Dla
    monitora CRT właściwa powinna być rozdzielczość 1280x690.

  • 7. Data: 2009-10-08 09:50:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 11:50:09 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Próbujesz na monitorze o proporcjach 4:3 wyświetlać rozdzielczość o
    > proporcjach 5:4 i spodziewasz się że nie będzie efektów ubocznych? Dla
    > monitora CRT właściwa powinna być rozdzielczość 1280x690.

    Oczywiście chodziło o 1280x960 :)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 8. Data: 2009-10-08 10:30:36
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 11:50, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:

    > Próbujesz na monitorze o proporcjach 4:3 wyświetlać rozdzielczość o
    > proporcjach 5:4 i spodziewasz się że nie będzie efektów ubocznych?

    Już miałem napisać, trawestując pewnego klasyka: Boże! Jaki ja jestem
    głupi! ale niestety, nie jest to zależne od rozdzielczości. pamiętaj,
    że ustawiam obraz tak, że w środku proporcje są prawidłowe. Po prostu
    mam z boku czarne paski :)

    Czarek

  • 9. Data: 2009-10-08 11:20:01
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Oczywiście chodziło o 1280x960 :)

    Nie do konca jest to prawda.
    Obraz w obu przypadkach powinien byc identyczny w kazdym miejscu ekranu.
    Jesli jest jajo na srodku to tak powinno tez byc na bokach i analogicznie w
    drugim przypadku.

    Stawiam na to, ze ten CRT nie wspiera takiej rozdzielczosci. Trzebaby
    zajrzec do manuala.

    Moj CRT wspiera obie...

    Pozdr.

  • 10. Data: 2009-10-08 12:37:29
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 11:26, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Nie znam Twojego modelu. Poszukaj nastaw w zakładce "geometria" czy
    > podobnej. Ale być może dostęp do takowej regulacji jest dopiero w jakimś
    > menu serwisowym.

    Dostęp to może być, ale na potecjometrze po zdięciu tylniej ścianki
    monitora.