  • 21. Data: 2009-10-08 14:26:26
    Temat: Re: Monitor CRT z jajem
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-08 15:39:53 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Współczesne LCD mają zwykle większy lub znacznie większy gamut ni
    > ż CRT
    > (z wyjątkiem padła na TN).

    A to ostatnie też już nie do końca, bo pojawiły się TNy z
    podświetlaniem LEDowym i tam gammut jest w pip szeroki (ino z dziurami).

    de Fresz

  • 22. Data: 2009-10-08 14:27:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 16:26:26 +0200, de Fresz napisał(a):

    > A to ostatnie też już nie do końca, bo pojawiły się TNy z
    > podświetlaniem LEDowym i tam gammut jest w pip szeroki (ino z dziurami).

    Nie tylko, siedzę teraz przez HPkiem z TN który ma podświetlenie klasyczne
    ale szerokogamutowe :)

  • 23. Data: 2009-10-08 14:29:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-08 15:44:56 +0200, Czarek <4...@g...de> said:

    > niż CRT
    >
    > Masz może (albo ktoś inny) graficznie przedstawiony gamut swojego
    > monitora? Coś jak robi Eye-One.

    Do tego wystarczy mieć profil icc - narzędzi do wizualizacji jest sporo
    (na Jabolach robi to systemowy ColorSync Utility, innym soft to
    ColorThink Pro, może ktoś podpowie jakieś darmowe Windziane
    alternatywy). Kiedyś gdzieś widziałem nawet stronę, gdzie można było
    załadować swój profil i go wizualizowało, ale oczywiście adresu nie
    pomnę.

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-10-08 14:41:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Czarek wrote:

    > Masz może (albo ktoś inny) graficznie przedstawiony gamut swojego
    > monitora? Coś jak robi Eye-One.

    Weź pobierz z microsoftu "Color Control Panel" do XP i dowolny profil
    monitora - zobaczysz tam jaki ma gamut i to w 3D ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 25. Data: 2009-10-08 15:11:39
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 16:18, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Wyświetl lepiej kratkę, z oczkiem jakieś cal na cal.

    A proszę :-)
    http://dybowski.pl/inne/_kratka1.jpg

    Czarek

  • 26. Data: 2009-10-08 15:12:40
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 16:41, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com> wrote:

    > Weź pobierz z microsoftu "Color Control Panel" do XP i dowolny profil
    > monitora - zobaczysz tam jaki ma gamut i to w 3D ;-)

    Ale ja swój znam, interesuje mnie Wasz :-)

    Czarek

  • 27. Data: 2009-10-08 15:22:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czarek napisał(a):

    > A proszę :-)
    > http://dybowski.pl/inne/_kratka1.jpg

    Teraz to już sam widzisz, gdzie krzywo.
    Nie tylko zwęża z lewej, ale też chyba trochę poduszki widać (prawy
    dolny róg). Chyba że to od obiektywu, który robił zdjęcie. :-)
    Zrób jeszcze gęstszą siatkę i będziesz miał obraz testowy do kalibracji
    geometrii (jak już znajdziesz w menu czym kręcić). Chociaż może się
    okazać, że dla innego rozkładu jasności (np dla negatywu kratki) będzie
    inaczej (efekt pompowania), co już trochę dyskwalifikowałoby ten sprzęt.

    --
    Mirek

  • 28. Data: 2009-10-08 15:36:36
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 17:22, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Teraz to już sam widzisz, gdzie krzywo.

    Ale ja i bez tego widzę gdzie krzywo, ino nie umiem tego poprawić :->

    > Zrób jeszcze gęstszą siatkę i będziesz miał obraz testowy do kalibracji
    > geometrii (jak już znajdziesz w menu czym kręcić).

    Macałem już wszystko, nic nie działa na ten efekt.

    Czarek

  • 29. Data: 2009-10-08 15:43:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czarek napisał(a):
    > Macałem już wszystko, nic nie działa na ten efekt.
    >
    > Czarek

    Może producent udostępnia jakiś soft pod windę do dokładniejszej kalibracji?
    Próbowałeś innych rozdzielczości i częstotliwości odświeżania?

    --
    Mirek

  • 30. Data: 2009-10-08 17:44:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Oct 2009, Jan Rudziński wrote:

    > A najlepiej kupić LCD, który nie ma problemów z geometrią, zbieżnością
    > kolorów statyczną i dynamiczną, "pompowaniem" zależnym od jasności,
    > czystością kolorów, ostrością plamki.
    > W ogóle nie ma żadnych problemów... oprócz przyciasnego gamutu.

    O nie.

    Bardzo proszę o podanie modelu monitora LCD, który honoruje *odbiór*
    *i wyświetlanie obrazu* z częstotliwością 120Hz, z częstotliwością
    sygnału (a nie zbuforowanego, wyświetlanego wg własnego widzimisię),
    optymalnie 140..144..160 Hz.

    W każdym innym przypadku LCD ma jedną (poważną) wadę więcej :]

    pzdr, Gotfryd