  • 11. Data: 2009-10-08 12:45:22
    Temat: Re: Monitor CRT z jajem
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 13:20:01 +0200, quent napisał(a):

    > Nie do konca jest to prawda.
    > Obraz w obu przypadkach powinien byc identyczny w kazdym miejscu ekranu.
    > Jesli jest jajo na srodku to tak powinno tez byc na bokach i analogicznie w
    > drugim przypadku.

    Prawda, doczytałem że obraz sztucznie jest zwężany żeby zachować proporcje,
    w sumie chyba jednak układy sterujące się nie wyrabiają...

    > Stawiam na to, ze ten CRT nie wspiera takiej rozdzielczosci. Trzebaby
    > zajrzec do manuala.

    Niekoniecznie. To jest CRT, co oznacza że jest już pewnie dość zużyty i
    układy kontrolne niekoniecznie trzymają parametry.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 12. Data: 2009-10-08 12:56:51
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:jajpc4gs11k0$.hlfrkdrbbo53$.dlg@40tude.net...

> [...]
    >
    > Niekoniecznie. To jest CRT, co oznacza że jest już pewnie dość zużyty i
    > układy kontrolne niekoniecznie trzymają parametry.

    miałem Elsę Ecomo gdzie ustawianie takich parametrów było na przednim panelu
    (wiele monitorów CRT tak ma - mitsubishi diamontron - też, na którym teraz
    pracuję - sprawdziłem)

  • 13. Data: 2009-10-08 13:20:53
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    John Smith pisze:
    > Wystarczy, że sobie zlinearyzujesz odchylanie i po kłopocie. :-)
    > Niektóre CRT mają taką regulację.
    Tak jest, z tym że każdy ma regulację, ale nie zawsze łatwo dostępną dla
    użytkownika.
    Prócz tego radzę spróbować różnych częstotliwości odświeżania ekranu -
    czasem to pomaga (niektórych monitor może nie lubić).
    f.

  • 14. Data: 2009-10-08 13:24:02
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Piotr Fonon napisał(a):
> [...]
    > Prócz tego radzę spróbować różnych częstotliwości odświeżania ekranu -
    > czasem to pomaga (niektórych monitor może nie lubić).

    A najlepiej kupić LCD, który nie ma problemów z geometrią, zbieżnością
    kolorów statyczną i dynamiczną, "pompowaniem" zależnym od jasności,
    czystością kolorów, ostrością plamki.
    W ogóle nie ma żadnych problemów... oprócz przyciasnego gamutu.

    Gamut czy Geometria - oto jest Pytanie.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 15. Data: 2009-10-08 13:33:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jan Rudziński napisał(a):
> [...]
    > czystością kolorów, ostrością plamki.
    > W ogóle nie ma żadnych problemów... oprócz przyciasnego gamutu.

    To może plazmę?
    Jeśli dałoby się ją oprofilować, to ja mogę siedzieć 2m od ekranu, żeby
    nie widzieć plamki.

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-10-08 13:39:53
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Gamut czy Geometria - oto jest Pytanie.

    Współczesne LCD mają zwykle większy lub znacznie większy gamut niż CRT
    (z wyjątkiem padła na TN).

  • 17. Data: 2009-10-08 13:42:09
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 15:24, Jan Rudziński <j...@g...pl> wrote:

    > Gamut czy Geometria - oto jest Pytanie.

    Na razie gamut. Zresztą nie mam wyjścia - kasa. Poza tym nie
    pracowałem jeszcze na dobrze skalibrowanym LCD.

    Ta moja cholera jest niewrażliwa na wszelkie manipulacje -
    rozdzielczości, częstotliwości, zoomy i inne cholerstwa. Co więcej -
    jajo jest tylko z jednej strony - patrząc na ekran, z lewej. Z prawej
    jest w porządku :-> Chyba, że zrobiła się perspektywa skośna i z
    prawej jest początek trójkąta...

    Czarek

  • 18. Data: 2009-10-08 13:44:56
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 8 Paź, 15:39, Czornyj <m...@c...pl> wrote:

    > Współczesne LCD mają zwykle większy lub znacznie większy gamut niż CRT
    > (z wyjątkiem padła na TN).

    Masz może (albo ktoś inny) graficznie przedstawiony gamut swojego
    monitora? Coś jak robi Eye-One.

    Czarek

  • 19. Data: 2009-10-08 14:13:14
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Jakby ktoś chciał zobaczyć, to wygląda to tak:
    http://dybowski.pl/inne/jajo.jpg

    Czarek

  • 20. Data: 2009-10-08 14:18:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Czarek napisał(a):
    > Jakby ktoś chciał zobaczyć, to wygląda to tak:
    > http://dybowski.pl/inne/jajo.jpg

    Wyświetl lepiej kratkę, z oczkiem jakieś cal na cal.
    Będzie widać, czy to tylko zawijanie brzeg{u/ów}, czy przy okazji
    jeszcze np. trapez.

    --
    Mirek