    From: "waperr" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mondeo vs Laguna
    Date: Wed, 7 Apr 2010 21:02:18 +0200

    news:4bbca2c9$1@news.home.net.pl...
    > Mondeo mk3 to bardzo fajne auto. Jedno z tych do bardziej się podoba po
    > kupnie niż przed. Jeśli chodzi o diesla z tych roczników to szukaj TDDI
    > 115 koni. 90 konny jest za słaby, z kolei w TDCI są częste problemy z
    > wtryskami. Warto też rozejrzeć się za jakąś lepszą wersją wyposażenia,
    > przynajmniej Trend. No i przyzwoite Mondeo mk3 to tak od 20 tys., te
    > najtańsze to zwykle złom.

    No właśnie ja też szukałem pół roku temu, podobnego auta, MK3 lub Laguna.
    Renault`y miały wszystki problemy z szybami (szczególnie przednimi),
    rozklejone,
    często uderzone i dookoła rozklejone; możliwe że na takie egzemplaże
    trafiłem.
    Mondeo często w kombi miały tylne zawieszenie do remontu a tdci strasznie
    falowały
    na biegu jałowym nawet po rozgrzaniu, wnętrza też często pozostawiały wiele
    do życzenia.
    Co do kierownicy, mieszka czy dźwigni biegów i ręcznego i iinnych plastików
    często są wymienione i wyglądają jak nowe, i po tym nie zawsze da się
    stwierdzić
    wiek i zużycie auta.
    Ostatecznie znaleźliśmy auto które:
    - w środku wyglądało znośnie, widać ślady używtkowania, ale nie jest
    zniszczone
    i też nie nowe pachnące fabryką
    - silnik pracował stabilnie zaraz po uruchomieniu i rozgrzaniu
    - nie widać po oględzinach w warsztacie sladów większych stłuczek,
    oczywiście
    lakier w kliku miejscach poocierany, ale auto jest z 2002r więc takie
    parkingowe zdarzenia
    przez tyle czasu to rzecz całkiem normalna a zdziwił bym się gdyby takowych
    brakowało
    - inne drobne rzeczy do zrobienia: klocki i tarcze (ale jeszcze spokojnie do
    zimy a może wiosny pociągną)
    - świece żarowe były do wymiany, ale i na padniętych auto odpaliło
    przy -20 - -23st.C
    co sugeruje że kompresja jest ok i silnik w miarę dobrym stanie, po wymianie
    świec odpalał
    za pierwszym razem przy podobnych mrozach
    - zaciski tylnego hamulca, do wymiany/regenracji
    - reszta nie wymaga aktualnie wymiany, ale są rzeczy które za niedługo
    będzie trzeba wymieniać
    ale to normalne zużycie.
    Auto to Mondeo MK3, TDDI 115KM, ze stanem licznika 192tyś. przy zakupie.
    Oczywiście jestem świadomy że dużo da się przekręcić i uśpić czujność
    kupującego,
    ale ogólnie jestem zadowolony z zakupu i mam nadzieję że tak zostanie :).

    PS
    Ogólnie auto bardzo wygodne, dobrze trzyma się drogi.
    Aktualnie spalanie na trasie 5,6l/100km, z klimą + 1l, miasto ok. 10l/100km
    z klimą
    Zimą w mieście ok. 10-11l/100km, w trasie 6-6,5l/100km
    Ogólnie mamy ok. 8,5l/100km w całościowym przebiegu ok 10tyś. km.

    pzdr
    waperr