eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 10:02:03 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 30
    Message-ID: <i7pj1r$18d5$1@news2.ipartners.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl> <i7hn62$6kr$1@news.onet.pl>
    <i7hnvk$993$1@inews.gazeta.pl> <i7hrjt$ivb$1@news.onet.pl>
    <i7j46u$fji$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@4...com>
    <i7kbaf$a8b$1@mx1.internetia.pl>
    <h...@4...com>
    <i7ks7a$j4g$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-94-42-45-149.multimo.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1285574523 41381 94.42.45.149 (27 Sep 2010 08:02:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Sep 2010 08:02:03 GMT
    In-Reply-To: <i7ks7a$j4g$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312910
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-25 15:04, Bugatti pisze:

    >> Tak czy inaczej - moment i przelozenie znikaja ze wzorow.
    >> Zostaje moc .. ale taka ktora silnik rzeczywiscie ma przy obrotach
    >> ktore wyjda. Stad w miare istotne czy silnik dostarcza duza moc w
    >> szerokim zakresie obrotow, i czy skrzynia ma wystarczajaco geste
    >> przelozenia.
    >
    > Nic nie znika.
    > Moc i moment są że sobą powiązane wzorem który podałem.
    > Tunner modując twój silnik nie zrobi Ci na twoje zawołanie 15 % przyrostu momentu
    obrotowego i 40 % przyrostu mocy dla tej samej prędkości obrolowej.

    Ale przecież to oczywista oczywistość.

    > W sumie moc została wprowadzona po to aby sprawiać ludziom zachwyt....wystarczyłby
    sam moment a najlepiej siła napędowa przy danej prędkości pojazdu.

    Może inaczej: dysponując idealną skrzynią bezstopniową o sprawności 100%
    możemy zupełnie zapomnieć o momencie silnika. Do obliczenia przyspieszenia
    czy to chwilowego, czy czasu potrzebnego do rozpędzania do prędkości X
    wystarczy nam tylko czyta moc silnika i to tylko maksymalna. Nieważne
    czy będzie to silnik powolny z duzym momentem czy szybki z małym, oraz
    niezależnie od kształtu charakterystyki - gdyż będzie zawsze
    pracował w punkcie max. mocy.
    Owszem idealizacja, ale wcale nie aż tak mocna. Skrzynia "z dostatecznie
    gęstymi przełożeniami" przybliża nas do tego.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: