eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 13:05:58
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    pon, 27 wrz 2010 o 12:39 GMT, Filip KK napisał(a):

    >> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >
    > Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    > wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual, zreszta wlasnie
    diesle maja po to 6 biegow, zeby wykorzystac jego walory...
    Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    redukcji, to jest zla praktyka...

    >> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >
    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!

    Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    automatem?

    > Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    > pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    > mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    > Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    bieg, jezeli odpuscisz gaz, ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...

    >> To
    >> czy to diesel czy benzyna nie ma tutaj kompletnie znacznia, jezdzilem mala
    >> ale mocna benzyna 1.8t z automatem, potem dieslem 30d z automatem, teraz
    >> benzyna 5l V8 za automatem, i w kazdym uzywalem/uzywam kickdowna jezeli
    >> tego w danej chwili potrzebuje, szczegolnie czesto kickdowna uzywam w tym
    >> ostatnym poteznym silniku, z duuuzym momentem obrotowym, ale moze to
    >> dlatego ze ma tylko 4 biegi, sterowanie mechaniczne, i niestety malo
    >> inteligetnie steruje przelozeniami...
    >>
    > A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?

    Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo

    > Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    > dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.

    Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
    jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
    jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...

    > A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    > było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    > piszesz. :)

    jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    bzdury...

    Pozdrawiam
    Brzezi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: