eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 15:58:08
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-09-27 14:33, Przembo pisze:

    >>> diesle maja po to 6 biegow,
    >> Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?
    >
    > Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta
    > i ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod
    > pedał gaz :).
    >
    A zdajesz sobie sprawę, że mój automat nie zmienia biegów?

    >>> zeby wykorzystac jego walory...
    >>> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >>> redukcji, to jest zla praktyka...
    >> Dlaczego?
    >
    > Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie
    > prawda i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)
    >
    Ale dlaczego miałbym napisać, że to nie jest prawda? Skoro to jest
    prawda... Próbujesz mi coś wmówić? Przeczytaj to co napisałem tutaj w
    kilku postach i wyciągnij sensowne wnioski, a nie mylne.

    > Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.
    >
    Zgadza się, odczucia masz błędne. Diesel ma inny zakres, niż benzyna.

    >>>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić
    >>>> niższy?
    >>> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >>> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    >> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >
    > To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.

    Tobie i jemu się pozajączkowało.

    > wyższe przełożeni != wyższy bieg

    Masło maślane = masło maślane. :)

    Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na
    niższy. Na biegu drugim silnik musi się mocniej wkręcić w obroty, by
    pokonać taką samą drogę, jak na "wyższym biegu", czyli niższym np. na
    czwartym biegu. Dlatego jak redukujesz z 4 do 2, to redukujesz w skrzyni
    koło mniejsze, na większe. I co za tym idzie? Wał skrzyni biegów obraca
    się z prędkością mniejszą niż wałek korbowy silnika. Stąd masz wyższe
    przełożenie-większe przełożenie-większe koło zębate.
    Zaś wyższe przełożenie (czyli niższe) jest dokładnie odwrotne. Większe
    koło napędza mniejsze. Stąd niższy bieg. Nie zrozumiesz tego, dopóki nie
    spojrzysz na rozebrany cały układ napędowy połączony ze skrzynią.
    Popatrz sobie na jakieś schematy, może wykumasz.

    > Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.
    >
    >>> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >>> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja
    >>> zredukowany bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >> Nowoczesne?
    >> Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.
    >
    > Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne,
    > biegi są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od
    > tempa jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas
    > normalnej jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.
    >
    Masz stary automat. I nie myl tutaj pojęć, bo nie mówimy o adaptacyjnej
    zmianie biegów, czyli tak jak wciskasz gaz, tak zmienia biegi, tylko
    mówimy o tym, że mój automat nie redukuje biegu na wyższy, żeby
    przyśpieszyć, gdy wciskam raptownie gaz. Dopiero gdy wcisnę kickdown, to
    zredukuje np. z 4 na 2.

    >> Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim
    >> steptronicu, ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3
    >> litrowej benzynie w mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem)
    >> multitroniciem i też nie zauważyłem takiego zachowania, żeby
    >> następowała redukcja biegu.
    >
    > Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były
    > po prostu sprawne.

    Sugerujesz, że jeździłem z niesprawnymi skrzynkami?

    > Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się
    > turla z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa.

    Chyba nie zrozumiałeś o czym my tu piszemy.

    > U siebie jak wcisne
    > gaz delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo
    > ładnie,

    J.F. uważa, że skrzynie automatycznie nie ciągną od niskich obrotów i
    nazywa do "automat-lag".

    > ale mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.
    >
    Logika?

    > Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    > stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)
    >
    Znam wielu jeżdżących kick-downem. ;)

    Pozdro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: