  • Data: 2010-09-27 14:33:42
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl...
    >> zreszta wlasnie
    >> diesle maja po to 6 biegow,
    > Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    Jeśli od mocnego wciśniecia gazu nie redukuje tak, zdecydowanie popsuta i
    ilość biegów nie ma znaczenia, ewentualnie dywanik się podwinąl pod pedał
    gaz :).

    > Dlaczego?

    Bo bez redukcji przyśpiesza dłużej, Ty oczywiście napiszesz że to nie prawda
    i będziesz typowym przykładem jak to dupohamownia Cię oszukuje ;)

    > Nie każdy, mój tak nie robi. I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    > robiły. Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło. Bo
    > po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do niczego
    > potrzebne.

    Wyższe obroty to wyższa moc, odczucia masz błedne.

    > Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    > 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    To nie jemu się pozajączkowało tylko Tobie.
    wyższe przełożeni != wyższy bieg
    Brzeziemu zgodnie z tym co napisał wrzuca 4 z 3 w takiej sytuacji.

    > Nowoczesne?
    > Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    Sam od lat mam klasyczny automat w którym sterowanie jest adaptacyjne, biegi
    są zmieniane zależnie od stylu jazdy, redukuje również zależnie od tempa
    jazdy. W trybie emeryckim niemal tylko po zwolnieniu, podczas normalnej
    jazdy wystarczy zdecydowane wciśniecie gazu.

    > Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    > ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    > mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    > zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Ciekawe, bo ja zauważyłem taką skłonność w każdej skrzyni, ale one były po
    prostu sprawne. Jeśli zdecydowane wdepnięcie gazu oznacza że auto się turla
    z 1500krpm to skrzynia po prostu nie działa. U siebie jak wcisne gaz
    delikatnie to własnie nawet z niższych obrotów ciągnie bardzo ładnie, ale
    mocniejsze wciśniecie sprawia że ciągnie jeszcze lepiej.

    Choćbyś nie wiem co napisał to fizyki nie oszukasz, ale rozumiem Twoje
    stanowisko, znam wielu "jeżdżących momentem" ;)

    Pozdr