  • Data: 2010-09-27 12:39:14
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-27 11:58, Brzezi pisze:

    > A co ma kickdown w stosunku do diesla?

    Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.

    > kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    > nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    > -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    > jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...

    Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    dla skrzyni !!
    Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?

    > czy to diesel czy benzyna nie ma tutaj kompletnie znacznia, jezdzilem mala
    > ale mocna benzyna 1.8t z automatem, potem dieslem 30d z automatem, teraz
    > benzyna 5l V8 za automatem, i w kazdym uzywalem/uzywam kickdowna jezeli
    > tego w danej chwili potrzebuje, szczegolnie czesto kickdowna uzywam w tym
    > ostatnym poteznym silniku, z duuuzym momentem obrotowym, ale moze to
    > dlatego ze ma tylko 4 biegi, sterowanie mechaniczne, i niestety malo
    > inteligetnie steruje przelozeniami...

    A co to za skrzynia w tej 5 litrówce? Widzisz, to jest benzyna, w
    benzynie inaczej się rozkłada moment i moc, dlatego _musisz_ korzystać z
    kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne. A z tego co widzę, głównie
    użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to było chyba tylko
    przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury piszesz. :)