eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-27 15:20:48
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Brzezi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    pon, 27 wrz 2010 o 13:37 GMT, Filip KK napisał(a):

    >>>> A co ma kickdown w stosunku do diesla?
    >>>
    >>> Ma dużo. Bo w dieslu nie trzeba używać kickdown, żeby sprawnie
    >>> wyprzedzać czy przyspieszać. Możesz być na tym samym biegu.
    >>
    >> Ale to temat niezalezny od tego czy to automat, czy manual,
    >
    > A właśnie, że zależny. Bo moment obrotowy mamy w zupełnie innym przedziale.

    Umiejscowienie przedzialu momentu obrotowego zalezy od zastosowania skrzyni
    manualnej albo ASB?

    >> zreszta wlasnie
    >> diesle maja po to 6 biegow,
    >
    > Mój ma 5 biegów. Mam popsutą skrzynię?

    Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to zamiast
    robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
    moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je czesciej
    zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...

    >> zeby wykorzystac jego walory...
    >> Polecam przejrzec dyskuje na temat momentu w dieslach i wyprzedzaniu bez
    >> redukcji, to jest zla praktyka...
    >>
    > Dlaczego?

    Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
    redukcji...

    >>>> kickdown sluzy do wiekszej kontroli
    >>>> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >>>> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >>>> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >>>
    >>> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >>> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >>> dla skrzyni !!
    >>
    >> Kazdy automat tak robi. a niby jak inaczej wyobrazasz sobie jazde
    >> automatem?
    >>
    > Nie każdy, mój tak nie robi.

    Podaj w jakim samochodzie, bo podejrzewam ze musial byc popsuty..

    > I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    > robiły.

    Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na codzien,
    4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w kazdym
    byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
    gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
    identycznie...

    > Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    > Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    > niczego potrzebne.

    Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz na
    wyzszym biegu, taki jest cel redukcji

    >>> Np. w moim steptroniku skrzynia redukuje dopiero wtedy gdy wcisnę
    >>> pedałem przycisk kickdown. Wtedy zrzuca np. o dwa biegi. Przy normalnym
    >>> mocnym wciskaniu nie redukuje, bo nie ma takiej najmniejszej potrzeby.
    >>> Miałaby skrzynia redukować bieg, żeby po 2 sekundach znów wrzucić niższy?
    >>
    >> Dokladnie tak, tzn mechaniczne ASB sa glupie i od razu wrzucaja wyzszy
    >> bieg, jezeli odpuscisz gaz,
    >
    > Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    > 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.

    Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec powiedzmy
    ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
    3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze pedal
    gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4

    >> ale nowoczesne sterowane elektronicznie,
    >> szczegolnie w trybie sport, jeszcze przez jakis czas utrzymuja zredukowany
    >> bieg po mocnym wcisnieciu gazu i jego puszczeniu...
    >>
    > Nowoczesne?
    > Od kilkunastu lat takie skrzynie montują do dobrych samochodów.

    Kilkanscie lat to moze byc 11 jak i 17. Moj 17 letni samochod byl na
    uwczesne lata szczytem technologicznym, ma tyle elektronicznych bajerow ze
    niektore samochody srednio-wyzszej klasy teraz takich bajerow nie maja, i
    pewnie jeszcze dlugo nie beda miec..., a automat mimo wszystko ma jeszcze
    mechaniczny...

    >>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >>
    >> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >>
    > W jakim aucie?

    Mercedes CL500 C140

    >>> Widzisz, to jest benzyna, w benzynie inaczej się rozkłada moment i moc,
    >>> dlatego _musisz_ korzystać z kickdown. W dieslu nie jest to potrzebne.
    >>
    >> Standarowo w tym samochodzie malo kiedy przekraczam 1500rpm w miescie,
    >
    > Czyli jeździsz z piórkiem na gazie. Też tak czasem jeżdżę.

    Zalezy od punktu odniesienia, ja lekko muskam gaz, ale jednak ze swiatel
    rusza pierwszy

    >
    >> jezeli dojde do 2000rpm to wszyscy zostaja na swiatlach daleko w tyle,
    >
    > Zgadza się.
    >
    >> jednak jezeli chce pojezdzic dynamicznie, to po mocniejszym wcisnieciu gazu
    >> skrzynia redukuje bieg, a jak wcisne kickdowna to jeszcze bardziej...
    >>
    > Dziwne to jest, bo ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim steptronicu,
    > ani też w tiptronicu w poprzednim aucie. Ani też w 3 litrowej benzynie w
    > mitsubishi. Jeździłem (czyt: nie użytkowałem) multitroniciem i też nie
    > zauważyłem takiego zachowania, żeby następowała redukcja biegu.

    Mozliwe ze niektore skrzynie sie tak zachowuja, chociaz wydaje mi sie to
    dziwnym, nienormalnym, niestandardowym rozwiazaniem, moze byly popsute?

    > Możesz to nagrać na filmiku?

    http://www.youtube.com/watch?v=-i8ztD7SsQ8

    To akurat jest z audi A3, tam nie bylo mozliwosci recznej zmiany biegow,
    wszystkie redukcje jakie tam widzisz na tym filmiku, robia sie
    automatycznie przez mocne wcisniecie gazu, jest tam tez uzywany kickdown.

    29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
    redukcja do 2 biegu
    50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
    1:00 znowu

    Nie wyobrazam sobie, aby jadac 60kmh, na najwyzszym biegu, po wcisnieciu
    gazu przyspieszac bez redukcji, to bedzie trwalo wieki...

    http://w53.wrzuta.pl/film/0fTM8Flbc0g/mov00687

    Tutaj jest Jeep, w 11sek wciskam mocno gaz, i nastepuje redukcja, zeby
    dolac Ci oliwy do ognia, to w tym Jeepie byl Diesel :) i uwierz mi, nie
    wyobrazam sobie jezdzic bez redukcji

    http://w106.wrzuta.pl/film/4sau3Z5aATg/mov00686
    tutaj w 20 sek. wciskam gaz, redukcja, puszczam gaz i od razu wrzuca
    spowrotem na wyzszy, tam jest sterowanie elektroniczne, ale bardzo proste
    bez zadnej inteligencji i od razu wrzuca mozliwie najwyzszy bieg

    To sa tylko moje filmiki, ale na youtubie znajdziesz sporo pokazujacych jak
    dziala poprawnie ASB...

    >>> A z tego co widzę, głównie użytkowałeś benzyny, a to 3.0d z automatem, to
    >>> było chyba tylko przejechanie się jednorazowe, skoro takie bzdury
    >>> piszesz. :)
    >>
    >> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to jako
    >> bzdury...
    >>
    > Ok, co to za skrzynia była?

    z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
    zmiany biegow

    Pozdrawiam
    Brzezi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: