  • Data: 2014-06-27 19:33:50
    Temat: Re: Mobilne gniazdka elektryczne - używał ktoś coś takiego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Jun 2014 17:43:41 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Najdurniej wprowadzoną (nomen omen) na siłę jednostką jest niuton.
    > Bardzo fajny przy operacjach na wzorach w fizyce, ale na co dzień
    > kompletnie niepraktyczny, bez oparcia o jakiś realny wzorzec.

    Jarku, ale to tylko kwestia przyzwyczajenia. Tak jak stopnie
    Fahrenheita czy Celsjusza, mm Hg czy atmosfery.

    Uzywal bys od malego, to bys wiedzial co to znaczy jak lina czy
    silownik ma 5kN.

    > Żeby było śmieszniej, to niektórzy *dla wygody* przyjmują, że
    > *z definicji* 1 N = 0,1 kG.

    To chyba juz do programu szkolnego trafilo, chyba w jakis egzaminach
    widzialem.

    Dobrze ze Francuzi z tym metrem trafili, strach pomyslec jakby np cos
    blizszego stopy przyjeli, a potem licz czlowieku jaka wytrzymalosc
    musi miec lina aby na niej 500kg powiesic.

    > Ja to nawet pamiętam, jak Anglicy likwidowali szylingi (było ich
    > tuzin w każdym funcie, a na jeden szyling składało się pięć pensów).

    A to chyba bardzo stary jestes bo ja pamietam ze funt to 20 szylingow,
    a szyling to 12 pensow.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pound_sterling#Pre-deci
    mal

    W jezyku funkcjonowaly jeszcze gwinee, warte 21 sh.

    > Ta ich bytność w świecie zawsze wyglądała tak, że gdzie by nie przyszli,
    > wprowadzali swoje porządki, kompletnie nie patrząc na to, co zastali.

    Ale potem w zbuntowanej kolonii metra nie wprowadzisz dekretem.

    J.