eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Tue, 2 Apr 2013 00:55:11 +0200
    Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
    Lines: 43
    Message-ID: <wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
    <18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
    <18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atena.e-wro.net 1364856868 6119 82.143.187.50 (1 Apr 2013 22:54:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@e...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Apr 2013 22:54:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487616
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 2 Apr 2013 01:35:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Tue, 2 Apr 2013 00:21:41 +0200, J.F. napisał(a):
    >>>>> Żeby wyhamować go na dystansie o połowę krótszym samochód musi być
    >>>>> wyposażony w jakieś zawieszenie,
    >>>> Jestes pewien ?
    >>> To jest chyba podstawowy element (do kupy z oponami).
    >>> Żeby skutecznie hamować trzeba siłą hamowania oscylować wokół granicy
    >>> przyczepności. Jak zawieszenie dorzuci tu swoje głębokie oscylacje to robi
    >>> się dużo trudniej.
    >>
    >> W poldku oscylowalo ?
    >
    > Na pewno przód strasznie nurkował przy hamowaniu.

    Nurkowanie to jeszcze nie oscylacja.

    >>> Do tego intuicja mi podpowiada że w samochodzie RWD w którym gazem robi się
    >>> nadsterowny poślizg, hamulce dobiera się tak żeby hamowanie szło raczej w
    >>> podsterowność. W FWD można odwrotnie. To powinno dać szerszy zakres
    >>> kontroli w poślizgu, ale nie wiem czy to właśnie to było przyczyną.
    >>
    >> Korektor sily hamowania byl i RWD i FWD.
    >> W poldku ... nie wiem, tez chyba byl ?
    >
    > Korektory hydrauliczne są w większości samochodów (teraz to się na
    > elektronikę przerzuca).
    > Te w Poldku to jeśli dobrze pamiętam to były takie dynamiczne - co to niby
    > obciążenie kompensują, czyli im niżej siedzi tylne zawieszenie tym większa
    > siła hamowania idzie na tył.
    > Ale w połączeniu z nurkującym przodem i zadzierającym się tyłem przy
    > hamowaniu to nie mogło dobrze działać.

    Ale to wlasnie tak ma dzialac - im wyzej tyl, tym mniejszy nacisk na kola i
    tym mniejsza sila hamowania dozwolona, bo maja sie krecic bez poslizgu.

    A jednoczesnie im bardziej sie tyl unosi, tym bardziej przod dociaza i tym
    mniejszy wplyw tylu na calosc hamowania.

    Zreszta - we wsystkich dziala tak samo, a nie, przepraszam - w jednych jest
    powiazany z tylna belka i uniesieniem tylu, w innych jest bezwladnosciowy
    ... i imo gorszy, bo musi dzialac "w ciemno".

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: