    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mgla
    Date: Thu, 23 Dec 2010 19:51:21 +0100

    On 2010-12-23 19:29, niusy.pl wrote:
    > 1. Ludzie nie chcą robić za friko

    Dlatego mówię o automatyce w telefonie.

    > 2. Systemy "ręczne" funkcjonują już w systemach nawigacyjnych.
    > Automatyczne ... też pewnie ktoś na świecie zrobił. Kwestia popularności.

    Kwestia wprowadzenia masowo przez firmy telekomunikacyjne i producentów
    samochodow. Ale to wymaga spotkania inżynierów a nie menagerów,
    opracowania interfejsów a nie robienia nastepnych kolorowych prezentacji
    w PP itd. Więc jest nietrywialne bo techniczne.

    > 3. Rozgłoszenia lepiej realizować radiowym TMSem

    Nie. Jesli Twoja nawigacja prowadzi przez ulicę Zadupiastą to może łaskawie:

    a) zrobić objazd automatycznie

    b) grzecznie poinformować że coś takiego w ogole jest na trasie przejazdu.

    ja nie wiem gdzie jest ulica Zadupiasta w Poznaniu i taki komunikat
    radiowy nic mi nie powie. Podobnie jak nic mi nie powie że nastąpil
    wypadek na A12 na weźle Kozia Bródka.

    > 4. Mgła nie jest aż tak dużym problemem jeśli ma się trochę oleju w
    > głowie. Trzeba zwolnić albo przeczekać.

    a) zwalnianie na autostradzie nic nie daje bo za Toba jest stado debili
    bez wolnych minut na używanie hamulców.

    b) przeczekać czesto nie ma gdzie bo nie widac czy to po prawej to
    pobocze czy rów.