eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMglaRe: Mgla
  • Data: 2010-12-23 23:10:59
    Temat: Re: Mgla
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >>> Dlatego mówię o automatyce w telefonie.
    >> No ale ... ktoś to jednak musi zrobić i utrzymywać.
    >
    > Kosztem jest napisanie aplikacji w kilku wersjach na kilka systemów
    > operacyjnych i jakiegoś centralnego serwera. Wysłanie raz na kilka lat
    > jednego SMSa z jednego aparatu jest zerowym kosztem, software rozkłada sie
    > na miliony uzytkowników. Myślę, ze nie zauważysz.

    Nie jestem pewien o czym mowa. System automatyczny wykrywający mgłę nie może
    być zbudowany na bazie komórki bo ona sama nie wykryje mgły a podłączanie do
    samochodu z odpowiednim "czujnikiem" podważa sens używania aparatu bo i tak
    trzeba mieć ten sprzęt a jak trzeba sprzęt to równie dobrze można ten sprzęt
    wyposażyć w interfejs GSM i panel informacyjny o zgłoszeniach, w efekcie
    komórka nie byłaby do niczego potrzebna. Komórka nadaje się więc tylko do
    systemu półautomatycznego, gdzie kierowca ręcznie zgłasza mgłę czy inne
    zdarzenia drogowe a inni otrzymują ją automatycznie drogą sms'ową czy tam
    jakąś inną.

    > ylko że to wymaga koordynacji podczas projektowania w skali globalnej.

    Jakiej ?

    > Znalezienie kogoś kompetentnego jest kłopotliwe i dlatego to tylko
    > gdybanie. I trzeba by zmusić prawnie do przerzuceniu części zasobów firm z
    > produkcji nastepnych smsów o bmw na coś pożytecznego.

    Co mają prywatne sieci komórkowe do dróg ?! Nie ma właściciela czy zarządcy
    drogi ? Tylko Ty wiedz, że Generalna Dyrekcja ... jakiśtaki system buduje od
    lat.

    >
    > > Tylko te telefony to chyba
    >> nie jest aż tak dobry pomysł.
    >
    > Statystycznie: Ludzie nie rozstają się z telefonami.
    > Statystycznie: Ludzie mają coraz bardziej wypasione telefony.

    Ale wielu użytecznych usług nie mają i mieć nie będą bo na razie kręcą tym
    operatorzy a nie użytkownicy. Operator wprowadza usługi na których może
    zarobić. Nie masz np telefonów dualnych DECT + GSM. Poza tym ... napisałem
    jak to widzę jeśli chodzi o użycie komórki.

    >
    >> Ja
    >> myślę, że najprościej to mieć SB. Koszt umiarkowany. Chyba jedyna
    >> uciążliwość to konieczność zamontowania anteny.....
    >
    > Jesli piszesz o CB to uciążliwości jest dużo. Np ze względu na stada
    > prymitywnych debili w eterze nie sposób miec odsłuchu i dzieci w tym samym
    > samochodzie.

    To prawda, ale potencjał informowania ma i da się używać "od zaraz".

    >
    >> No dobrze, ale radio ma z 90% kierowców a nawigacje zdolne do
    >> wykorzystywania informacji niewielu.
    >
    > Ostatnio jak się rozglądam to calkiem sporo kierowców albo ma nawigację

    Ale nie z wbudowanym TMSem czy co tam by potrzeba do odbierania informacji o
    zdarzeniach drogowych w konkretnej lokalizacji

    > albo telefon z nawigacją. Przypadki skrajnego tumanizmu nie powinny byc
    > brane pod uwagę, niech tym się zajmie ewolucja. Zakładam wobec tego że za
    > chwilę (a może już) taki system mialby sens bo duża część kierowców
    > posiada urzadzenia mające GPS i GSM więc warunki techniczne są. Nie robimy
    > systemu dla wszystkich, ale dla sporej ilości kierowców.

    Ciągle nie widzę tego systemu, który miałby szansę na globalne zaistnienie.
    A dyskutowałem chyba z 5 lat temu o tym także. W międzyczasie pojawiły się
    kolejne systemy onlineowe wspomagąjące nawigacje offlinowe niestety
    nieglobalne.

    >
    >> Te systemy radiowe nie ograniczają
    >> się przecież tylko do radia tylko właśnie zapewniają precyzyjne
    >> informacje dla nawigacji, które mogą omijać itd.
    >
    > One w PL w ogole działają?

    Nie wiem. Jak większość kierowców nie mam sprzętu.

    >
    >> Tylko tuner chyba
    >> trzeba mieć do tej nawigacji....
    >
    > Wystarczył by internet. Przez cokolwiek dostepnego. Internet jest w tej
    > chwili dostępny wszędzie z eteru. I nagle możesz zobaczyć wszelkie
    > ostrzeżenia na trasie przelotowej. I nie tylko suszarki, ale REALNE
    > problemy w czasie rzeczywistym.

    I co, istniejące nawigacje nie mają takiej funkcjonalności ?

    >
    >> Tak ogólnie to na autostradach a nawet krajowych (zobacz sobie
    >> modernizację 94 Katowice-Olkusz) takie ostrzeżenia mogą spokojnie być
    >> zapewniane przez właściciela drogi.
    >
    > W jakis posób? Przez wyswietlacze? Wyświetlacz stojacy 3 metry nad ziemią
    > w gęstej mgle niewiele się różni wygladem od jasnej plamy od latarni. A
    > fakt zauważenia informacji że jest mgła nie ma żadnych skutków - debil
    > dalej będzie się spieszył. Podziałać co najwyżej może informacja ze był
    > wypadek i trzeba robić objazd. Ale tego nie odczyta. Nie widać.

    Te mgły .. są zwykle do wysokości pewnej. Niebo widać. Poza tym nim się we
    mgłę wjeżdża można coś przeczytać. No i wyświetlacze nie muszą pokazywać
    tekstu, mogą po prostu migać. Takich migających tylko może być znacznie
    więcej niż tekstowych. Nawet twój "debil" zwróci na nie uwagę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: