eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMgla › Re: Mgla
  • Data: 2010-12-24 11:10:19
    Temat: Re: Mgla
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >> Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne.
    >
    > Nierealność kończy sie kiedy Komisja Europejska albo coś innego z
    > "Europejska" wypierdzi właściwą dyrektywę.

    Musiałaby wprowadzić nakaz zamontowania takich urządzeń w starych
    samochodach. Nierealne.

    >
    >> No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
    >> kierowcy nie jest potrzebne.
    >
    > Dzisiaj mogła by być przydatna, docelowo nie.

    Zrozum, znikomy procent ludzi chce się "pieprzyć" w te komórki. To jest
    takie hobby jak linuks mniej więcej. Mógłby być teoretycznie używać do
    wszystkiego przez wszystkich, ale nie znajdziesz tylu chętnych.

    >
    >> Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.
    >
    > Dlatego gdybam sobie w nurcie SF z braku innego zajęcia.
    >
    >> To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.
    >
    > Cała masa darmowych inicjatyw generuje straty. Jak chociaż utrzymywanie
    > 112. Dlaczego ktoś to jeszcze utrzymuje?

    Może jest zapotrzebowanie społeczne.

    >
    >> Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
    >> karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo
    >> za duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.
    >
    > Bezwładność podjęcia decyzji to milisekundy o ile systemu nie zaprojektuje
    > debil.

    Bezwładność rynku, realiów.

    >
    >>> Potrzebny jest internet. To załatwia telefon. Ba, to zalatwia gówniany
    >>> terminal GSM montowany na stałe w samochodzie za 100zł w detalu.
    >> Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie,
    >> nie tylko nowym.
    >
    > "Chętni" do obowiązkowego ABSu się w EU znalezli jakoś sami.

    W starych samochodach ?

    >
    >>> cokolwiek co przypomina wolny internet. I może być nawet powolny.
    >> Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)
    >
    > W tej chwili internet w telefonach przypomina przeglądarki *tylko*
    > facebooka czy co tam aktualnie jest potrzebne tumanistom do zabicia czasu.
    > Poczekamy, może cos się zmieni, ale coś czuje ze operatorzy telefonów nie
    > pozwolą na taki wielki błąd jak fakt, że internet normalny nie jest
    > cenzurowany. Tym razem będa go trzymać w lapie. To utrudnia zrobienie
    > podobnych systemów bez silnego nacisku prawnego.

    Jaki ten internet będzie(np), że będą go trzymali w łapie ?

    >
    >> Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale
    >> od stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać
    >> 100MB. Do tych zastosowań idealne.
    >
    > Kompletnie bezużyteczny bo musisz płacić, pamiętać o doładowaniu,
    > abonamencie itd.

    Przesadzasz. Oczywiście jest to jakiś argument ale mniej więcej taki jak
    używanie komórki do wysyłania takich czy innych danych z samochodu. No ...
    można, ale użytkownicy nie chcą tego. Więc oczywiście coś innego
    spopularyzuje się. No i masz taryfy "miernicze". Niestety aktualnie nie tak
    tanie.

    > Ja mówie raczej o odmianie 112 do automatyki zgłaszania kolizji.

    No ok, jest to jakaś koncepcja, którą można przyjąć tylko gorzej z
    upowszechnieniem.

    >
    >>> To co proponuje pozwala z posób zautomatyzowany wykrywać karambole
    >>> *natychmiast* po kolizji 3 samochodów. O ile mają taki system
    >>> zainstalowany na pokładzie, czy to wbudowany
    >> 3 na .. np 15 samochodów
    >
    > Bo jeszcze to nie jest obowiązek. Fakt, zapewne nigdy nie będzie, ale ...

    Może będzie, ale nim wszystkie samochody będą to miały minie dużo czasu.

    >
    >>> czy za pomocą telefonu + łacznośc z kompem samochodu.
    >> Zapomnij
    >
    > Nie da się zapominać o faktach. Łączność z kompem przez interfejs
    > szeregowy zapewnia byle OBD[2] czy inny CAN. To naprawde robota na jedno
    > popołudnie zrobić to przez ładnie zaszyfrowany CAN@Bluetooth. Natomiast
    > lata bedzie trwalo zapewne standaryzowanie miedzy producentami protokołów.
    > Dlatego mowa o jakimś globalnym kompetentnym koordynatorze projektu który
    > zamiast gdybać co komu było by wygodniej narzuci protokół i wymusi
    > implementacje *natychmiast* i bez dyskutowania.

    Ja myślę, że to jest możliwe, ale nie w każdym samochodzie. Pomijasz także
    problem prywatności. Ludzie niekoniecznie akceptują śledzenie w sieciach
    komórkowych. Mogą się w końcu sprzeciwić.

    >
    >>> Ale to tylko fantazje. Życie kilku ludzi/rok nie jest warte aż takich
    >>> rozwiązań.
    >> Nie znajdziesz tylu świadomych.
    >
    > Dlatego trzeba ich przekonać za pomocą "Decyzją KE od przyszlego roku
    > wszelkie nowe samochody muszą być wyposażone w system BCS
    > (buzzword-car-safety)".

    A stare ile jeszcze pojeżdżą ? Z 10 lat prawda ? To jakbyś w tym momencie
    miał docelowe rozwiązanie. A nie masz nawet z tego powodu, że systemy
    ewoluują i dopiero po pewnym okresie użytkowania wiadomo jak naprawdę
    powinien system działać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: