  • Data: 2010-12-23 21:48:50
    Temat: Re: Mgla
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-23 20:29, niusy.pl wrote:
    > No ale ... ktoś to jednak musi zrobić i utrzymywać.

    Kosztem jest napisanie aplikacji w kilku wersjach na kilka systemów
    operacyjnych i jakiegoś centralnego serwera. Wysłanie raz na kilka lat
    jednego SMSa z jednego aparatu jest zerowym kosztem, software rozkłada
    sie na miliony uzytkowników. Myślę, ze nie zauważysz. Tylko że to wymaga
    koordynacji podczas projektowania w skali globalnej. Znalezienie kogoś
    kompetentnego jest kłopotliwe i dlatego to tylko gdybanie. I trzeba by
    zmusić prawnie do przerzuceniu części zasobów firm z produkcji
    nastepnych smsów o bmw na coś pożytecznego.

    > Tylko te telefony to chyba
    > nie jest aż tak dobry pomysł.

    Statystycznie: Ludzie nie rozstają się z telefonami.
    Statystycznie: Ludzie mają coraz bardziej wypasione telefony.

    > Ja
    > myślę, że najprościej to mieć SB. Koszt umiarkowany. Chyba jedyna
    > uciążliwość to konieczność zamontowania anteny.....

    Jesli piszesz o CB to uciążliwości jest dużo. Np ze względu na stada
    prymitywnych debili w eterze nie sposób miec odsłuchu i dzieci w tym
    samym samochodzie.

    > No dobrze, ale radio ma z 90% kierowców a nawigacje zdolne do
    > wykorzystywania informacji niewielu.

    Ostatnio jak się rozglądam to calkiem sporo kierowców albo ma nawigację
    albo telefon z nawigacją. Przypadki skrajnego tumanizmu nie powinny byc
    brane pod uwagę, niech tym się zajmie ewolucja. Zakładam wobec tego że
    za chwilę (a może już) taki system mialby sens bo duża część kierowców
    posiada urzadzenia mające GPS i GSM więc warunki techniczne są. Nie
    robimy systemu dla wszystkich, ale dla sporej ilości kierowców.

    > Te systemy radiowe nie ograniczają
    > się przecież tylko do radia tylko właśnie zapewniają precyzyjne
    > informacje dla nawigacji, które mogą omijać itd.

    One w PL w ogole działają?

    > Tylko tuner chyba
    > trzeba mieć do tej nawigacji....

    Wystarczył by internet. Przez cokolwiek dostepnego. Internet jest w tej
    chwili dostępny wszędzie z eteru. I nagle możesz zobaczyć wszelkie
    ostrzeżenia na trasie przelotowej. I nie tylko suszarki, ale REALNE
    problemy w czasie rzeczywistym.

    > Tak ogólnie to na autostradach a nawet krajowych (zobacz sobie
    > modernizację 94 Katowice-Olkusz) takie ostrzeżenia mogą spokojnie być
    > zapewniane przez właściciela drogi.

    W jakis posób? Przez wyswietlacze? Wyświetlacz stojacy 3 metry nad
    ziemią w gęstej mgle niewiele się różni wygladem od jasnej plamy od
    latarni. A fakt zauważenia informacji że jest mgła nie ma żadnych
    skutków - debil dalej będzie się spieszył. Podziałać co najwyżej może
    informacja ze był wypadek i trzeba robić objazd. Ale tego nie odczyta.
    Nie widać.