  • Data: 2010-12-23 20:29:59
    Temat: Re: Mgla
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    >> 1. Ludzie nie chcą robić za friko
    >
    > Dlatego mówię o automatyce w telefonie.

    No ale ... ktoś to jednak musi zrobić i utrzymywać. Już samo wykorzystanie
    GSM dla otrzymania informacji o zagrożeniu dla operatora komórkowego jest
    kosztem, którym operator obciąża klienta. Do tego musisz dołożyć
    utrzymywanie samego systemu przetwarzania tych zagrożeń. Mam nawet wrażenie,
    że takie systemy ostrzegania funkcjonują. Kiedyś na pocztę nagrało się cuś
    gdy w korku spowodowanym wypadkiem stałem.

    > Kwestia wprowadzenia masowo przez firmy telekomunikacyjne i producentów
    > samochodow. Ale to wymaga spotkania inżynierów a nie menagerów,
    > opracowania interfejsów a nie robienia nastepnych kolorowych prezentacji w
    > PP itd. Więc jest nietrywialne bo techniczne.

    Wydaje mi się, że to jest akurat najprostsze. Tylko te telefony to chyba nie
    jest aż tak dobry pomysł. Ludzie nie jeżdżą tylko samochodami. Dedykowane
    samochodowi prędzej. Tylko takie już są. Same wysyłają informacje w
    przypadku kolizji. Nie wiem na ile ostrzegają o mgłach. Ja myślę, że
    najprościej to mieć SB. Koszt umiarkowany. Chyba jedyna uciążliwość to
    konieczność zamontowania anteny.....

    > Nie. Jesli Twoja nawigacja prowadzi przez ulicę Zadupiastą to może
    > łaskawie:
    >
    > a) zrobić objazd automatycznie
    >
    > b) grzecznie poinformować że coś takiego w ogole jest na trasie przejazdu.
    >
    > ja nie wiem gdzie jest ulica Zadupiasta w Poznaniu i taki komunikat
    > radiowy nic mi nie powie. Podobnie jak nic mi nie powie że nastąpil
    > wypadek na A12 na weźle Kozia Bródka.

    No dobrze, ale radio ma z 90% kierowców a nawigacje zdolne do
    wykorzystywania informacji niewielu. Te systemy radiowe nie ograniczają się
    przecież tylko do radia tylko właśnie zapewniają precyzyjne informacje dla
    nawigacji, które mogą omijać itd. Tylko tuner chyba trzeba mieć do tej
    nawigacji....

    > a) zwalnianie na autostradzie nic nie daje bo za Toba jest stado debili
    > bez wolnych minut na używanie hamulców.
    >
    > b) przeczekać czesto nie ma gdzie bo nie widac czy to po prawej to pobocze
    > czy rów.

    Tak ogólnie to na autostradach a nawet krajowych (zobacz sobie modernizację
    94 Katowice-Olkusz) takie ostrzeżenia mogą spokojnie być zapewniane przez
    właściciela drogi.