  • Data: 2010-12-24 00:39:41
    Temat: Re: Mgla
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl>

    > Mowa o wykrywaniu kolizji. Powiedzmy dla uproszczenia takich, w których
    > strzelają poduszki. Strzela poduszka->sms do centrali "tu i tu nastapiła
    > kolizja". Pozostaje pytanie jak odróznić panienkę która wjechała w bramę
    > od faktycznego zagrożenia, ale dobre jest to że w ogóle można cos
    > odróżniać. A karambol z grubsza polega na tym, że nagle takich zgłoszeń
    > jest >1 z jednej lokalizacji.

    Musiałbyś to mieć w znacznym % samochodów. MZ zupełnie nierealne. Nim takie
    rozwiązanie upowszechni się miną lata. Dowodem na to są istniejące systemy
    tego rodzaju :-) Z 10 lat temu widziałem samochód informujący komórkowo o
    kolizji.

    > Dodanie do samochodu interfejsu bluetootch zapewne kosztuje < $10.
    > Dodatkowo silne zaszyforwanie go nie przekracza możliwości technicznych
    > studenta informatyki. To *JEST* w zasięgu aby telefon czerpał informacje
    > bezpośrednio z samochodu. Z resztą co szkodzi instalować moduł GSM+GPS
    > wprost w samochodzie na stałe?

    No to właśnie mówię, że jeśli w ogóle ma być sprzęt to używanie komórki
    kierowcy nie jest potrzebne.

    > Współpraca między operatorami, szybkośc reakcji, współpraca z producentami
    > samochodów, uwarunkowania prawne itp.

    Nierealne. Byłoby dużo dymu i nic więcej.

    > Internet jest sztucznie drogi. Jesli zmusić prawnie operatorów to nawet
    > nie zauważą problemu, to tylko kilka bajtów raz na jakiś czas. Oni je
    > marnują na reklamy beczących dzwonków. Widocznie nie mają co robić z
    > pasmem.

    To jednak generuje ich zyski. Darmowe inicjatywy przynoszą straty.

    > CB może "nie zdążyć" poinformować, jesli masz 1 minutę do puknięcia w
    > karambol.

    Dobra, rozumiem, że chodzi Ci dokładnie o natychmiastowe wykrywanie
    karamboli i informowanie o tym zainteresowanych, ale tego nie zrobisz bo za
    duża bezwładność jest i masa problemów organizacyjnych.

    > Potrzebny jest internet. To załatwia telefon. Ba, to zalatwia gówniany
    > terminal GSM montowany na stałe w samochodzie za 100zł w detalu.

    Znajdź najpierw chętnych do płacenia za ten system w każdym samochodzie, nie
    tylko nowym.

    > Online będzie dzialać jesli operatorzy komórek zaczną inwestować w
    > cokolwiek co przypomina wolny internet. I może być nawet powolny.

    Wolny internet ? To publiczne adresy IP :-)

    Jak dla mnie internet w sieciach komórkowych nie różni się prawie wcale od
    stacjonarnego. Właściwie nawet tańszy jest skoro za 5zł można dostać 100MB.
    Do tych zastosowań idealne.

    > Nie mają funkcjonalności zwrotnej, w tym informowania o kolizjach
    > drogowych w sposób automatyczny.

    Jeśli to bardzo łatwo mogą to uzupełnić.

    > To co proponuje pozwala z posób zautomatyzowany wykrywać karambole
    > *natychmiast* po kolizji 3 samochodów. O ile mają taki system
    > zainstalowany na pokładzie, czy to wbudowany

    3 na .. np 15 samochodów

    > czy za pomocą telefonu + łacznośc z kompem samochodu.

    Zapomnij

    > Nie widać. Czesto przemieszczam sie na wysokosci Imielina (S1 i poboczne).
    > Mgła czasem taka, że aby wyjśc siku na poboczu trzeba drzwi trzymac żeby
    > dało radę wrócić. Serio.

    > Problemem karambolu jest to ze decydujące sa sekundy a czasem minuty. Ja
    > proponuje jak pomóc tym, ktorych dzielą sekundy od karambolu.
    >
    > Ale to tylko fantazje. Życie kilku ludzi/rok nie jest warte aż takich
    > rozwiązań.

    Nie znajdziesz tylu świadomych.