  • Data: 2009-04-16 15:18:03
    Temat: Re: Mechaniczne zabezpieczenie LCD na PCB
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.pme.1239832416@news.chmurka.net...

    > W jaki sposób zabezpieczylibyście LCD wlutowany do płytki przed
    uszkodzeniami
    > mechanicznymi? Układ będzie narażony na spore wstrząsy (motocykl).
    Wymyśliłem
    > żeby pod wyświetlaczem umieścić gąbkę (taką zwykłą antystatyczną) i
    podkleić
    > go "glutem" w rogach.

    Obawiam się, że wyświetlacz o takiej konstrukcji rozpadnie się od wstrząsów
    i nic nie pomogą jakiekolwiek próby sztywnego mocowania go do czegoś.
    Bawiłem się podobnymi i praktycznie jeden fałszywy ruch i d..a. Starałbym
    się raczej uczynić urządzenie maksymalnie ciężkim i bezwładnym, wyświetlacz
    podkleił do czegoś ciężkiego na całej powierzchni tego szkiełka za pomocą
    jakiejś rzadkiej gumy - może nieagresywną zalewą silikonową ? (w każdym
    razie nie gąbką) i amortyzował urządzenie w całości względem motocykla za
    pomocą specjalnych amortyzatorów do elektroniki (nie na sprężynach, coś musi
    pochłaniać energię drgań).

    e.