-
Data: 2015-07-28 21:23:25
Temat: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:motipt$cdm$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:55b2479d$0$8379$6...@n...neostrada
.pl...
>
>> Statystyczny klient jest głupi i woli zapłacić 500+200 (części +
>> robocizna) niż 100+100.
>> Klient, jak ma zapłacić więcej za robociznę niż za części, to czuje się
>> oszukiwany przez mechanika.
>> Znasz dowcip jak mechanik walnął młotem i zażyczył sobie 105 zł?
>
> Ano znam. Ale ja jestem gotów zapłacić z tę wiedzę gdzie stuknąć, ale
> coraz mniej takich którzy chcą moją kasę. Przecież to nie jest tak że jak
> mi nikt łożyska nie wymieni to zapłacę 5 x więcej za regenerowany altek -
> po prostu będę jeździł z tym hałasującym.
Ale piszę po raz kolejny, większość klientów myśli inaczej niż Ty. Masz po
prostu niszowe potrzeby.
>
>>> Jak głupi klient co nie wie za co płaci i głupi mechanik który mu tego
>>> nie wytłumaczy to tak będzie. Ja aż tak złych doświadczeń z mechanikami
>>> nie mam.
>
>> Znasz się trochę na technice. Większość klientów nie będzie wnikała, że
>> najpierw zapłaciła za wymianę tylko jednego łożyska, a po tygodniu
>> zaczęło hałasować drugie. Oskarży mechanika, że źle naprawia, bo co
>> chwila psuje się alternator.
>
> Ale w czym problem? Wystarczy proste pytanie: "łożyska są dwa wymieniać
> jedno czy oba bo nie wiadomo kiedy to drugie padnie?".
>
No i mechanik rozbiera alternator, a tam szczotki się kończą, więc dzwoni do
klienta, że dodatkowe koszty. I już klient kręci nosem i podejrzewa
naciąganie. A tak mechanik podaje cenę za regenerowany i ma z głowy
wszystkie obecne problemy związane z rozbieraniem alternatora i przyszłe
problemy związane z gwarancją.
> Jakoś w przypadku amortyzatorów czy klocków mechanicy nie mają problemu by
> klientowi wytłumaczyć że jak z jednej strony padły to i z drugiej warto
> wymienić. Tak wiem, dochodzi argument bezpieczeństwa ale to też trzeba
> umieć wytłumaczyć.
>
Klocki kupuje się w kompletach na oś, więc nawet dla laika oczywistym jest,
że wymienia się parami. Amortyzatory też często są dostępne tylko w
ilościach parzystych.
>> Przeciętny klient nie rozróżnia słów akumulator i alternator. A Ty
>> chcesz, żeby podejmował decyzję co wymieniać. Zwykle odpowiada proszę
>> zrobić tak, żeby było dobrze i tanio. A w myślach: I żeby mechanik za
>> dużo na mnie nie zarobił.
>
> Nie jestem przeciętnym klientem. Ale może właśnie w tym tkwi sedno. Jak
> warsztat jest długo na rynku to ma już kolejkę stałych klientów, a jak
> nowy to musi się bardziej starać stąd postawa frontem do klienta a nie
> nastawienie tylko na przeciętnych.
>
Przeciętnych jest większość, a Ty jesteś klient wymagający.
>>> Czyli po prostu musi myśleć - ale tego "staż" nie gwarantuje :-)
>
>> Jak wymieni 100 kompletów klocków i zepsuje 10 ABS-ów, to nabędzie
>> doświadczenia, że te kabelki po coś tam są.
>
> A nie może tego po prostu przeczytać???
>
Ona ma się doktoryzować czy zarabiać na życie? :))
>>>> Rozrząd, to wyższa szkoła jazdy. Niektóre silniki wymagają używania
>>>> szablonów do blokowania kół. Trzeba wiedzieć jak mocno naciągnąć pasek.
>
>>> Czyli potrzeba wiedzy a nie doświadczenia. Z tym się zgadzam, ale ta
>>> dziś jest powszechnie dostępna.
>
>> A czy doświadczenie, to nie jest wiedza zdobyta w czasie prób i błędów?
>
> No właśnie nie - nie trzeba prób i błędów. Wymieniałem kiedyś filtr paliwa
> w punto wpisałem w google odpowiednią frazę i wszędzie wyskoczyły
> ostrzeżenia - bardzo uważać bo łatwo wyłamać króćce przy pompie paliwa. W
> podobnym czasie znajomy pojechał z tym samym do mechanika i oczywiście
> mechanik o tym nie wiedział mu ułamał mu te króćce przy pompie co
> spowodowało dwa dni straty czasu w oczekiwanie na nową pompę (zamontowaną
> oczywiście na koszt mechanika)
>
> Na koniec bardzo mnie rozbawił tekstem który mi znajomy powtórzył - bo
> myśmy nigdy tego w Punto nie wymieniali. No kuźwa w czasach internetu jak
> czegoś nie wiem to sprawdzam. Co z tego że on filtr paliwa pewnie już
> setki razy wymieniał (warsztat od lat obecny na rynku), ale akurat nie w
> Punto i na co mu się doświadczenie zdało? Na nic. A gdyby sięgnął do
> wiedzy to mógłby to być pierwszy filtr jak i wymienia i dałby radę tak jak
> ja dałem.
>
Wymienił w swoim życiu pewnie z 1000 filtrów. Wymiana 1001 filtru w Punto
wyglądała na standardową, skąd mógł przypuszczać, że czyha tam pułapka w
postaci kruchego materiału pompy paliwowej.
>> Nie wiem w jakiej branży pracujesz, ale współpraca z klientami to ciekawy
>> problem natury psychologicznej, socjologicznej.
>
> Obecnie jako wdrożeniowiec w automatyce przemysłowej, więc kontakty z
> klientami mam może nie na co dzień ale jednak dość często i to zarówno
> będąc klientem jak i usługodawcą.
>
Inny segment klientów. Inny stosunek kosztów i zysków.
Ale i tak, jak nie działa jakiś podzespół, to sam go rozbierasz i naprawiasz
czy wysyłasz do specjalizowanego serwisu?
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.15 13:05 Ergie
- 29.07.15 13:30 yabba
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
- 30.07.15 06:16 Cavallino
- 17.09.15 09:29 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=