-
Data: 2015-07-29 13:30:56
Temat: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mp8kne$51r$...@n...news.atman.pl...
>
>> Ale piszę po raz kolejny, większość klientów myśli inaczej niż Ty. Masz
>> po
>> prostu niszowe potrzeby.
>
> Może i tak, ale to nie zmienia faktu że 10 czy 15 lat temu te "niszowe"
> potrzeby spełniał co drugi mechanik a teraz trzeba ze świecą szukać.
> Wniosek prosty - mają na tyle dużo nie niszowych klientów że im się nie
> chce.
>
Zmieniły sie też samochody. Coraz więcej nierozbieralnych mechanizmów, coraz
mniej dostępnych pojedynczych części.
Przypomnij sobie, że kiedyś regenerowało się amortyzatory. Teraz ze świecą
szukać takiego specjalisty.
>>> Jakoś w przypadku amortyzatorów czy klocków mechanicy nie mają problemu
>>> by
>>> klientowi wytłumaczyć że jak z jednej strony padły to i z drugiej warto
>>> wymienić. Tak wiem, dochodzi argument bezpieczeństwa ale to też trzeba
>>> umieć wytłumaczyć.
>
>> Klocki kupuje się w kompletach na oś, więc nawet dla laika oczywistym
>> jest,
>> że wymienia się parami. Amortyzatory też często są dostępne tylko w
>> ilościach parzystych.
>
> Nie wiem, co "jest dostępne" wiem, że mnie zawsze pytają czy zmieniać oba
> czy nie.
>
>>>> Jak wymieni 100 kompletów klocków i zepsuje 10 ABS-ów, to nabędzie
>>>> doświadczenia, że te kabelki po coś tam są.
>
>>> A nie może tego po prostu przeczytać???
>
>> Ona ma się doktoryzować czy zarabiać na życie? :))
>
> A uczenie się na własnych błędach zamiast na cudzych to niby zarabianie?
> Jak zamiast czytać woli najpierw robić to niech robi - o on straci czas i
> pieniądze.
>
W 90% przypadków nic nie zepsuje i zarobi z nadzwyżką na zepsute 10%.
>> Wymienił w swoim życiu pewnie z 1000 filtrów. Wymiana 1001 filtru w Punto
>> wyglądała na standardową, skąd mógł przypuszczać, że czyha tam pułapka w
>> postaci kruchego materiału pompy paliwowej.
>
> Nie mógł. I dlatego nie ma znaczenia czy to jego 1 czy 1001 musiał
> zapłacić frycowe. A gdyby przyjął taktykę: w XXX jeszcze nie wymieniałem
> więc z ciekawości wpisze w googla bo może tam czyhają jakieś miny to by
> się wszystko odbyło szybko, łatwo i przyjemnie.
Każdy popełnia błędy. Ważne, że zapłacił za pompę.
>
>>> Obecnie jako wdrożeniowiec w automatyce przemysłowej, więc kontakty z
>>> klientami mam może nie na co dzień ale jednak dość często i to zarówno
>>> będąc klientem jak i usługodawcą.
>
>> Inny segment klientów. Inny stosunek kosztów i zysków.
>> Ale i tak, jak nie działa jakiś podzespół, to sam go rozbierasz i
>> naprawiasz
>> czy wysyłasz do specjalizowanego serwisu?
>
> Ja wdrażam _soft_. Klienta nie obchodzi czy ja jestem winny czy ktoś inny.
> Zapłacił za soft i moim zadaniem jest aby ten soft u niego działał a on
> był zadowolony. Jak na miejscu się okazuje że mają problem z siecią
> zakładową a nie z moim softem to nie mówię mu spadaj na drzewo tylko
> rozwiązuję problem stworzony przez kogoś innego, a najczęściej się okazuje
> że jakiś idiota zainstalował firewalla (w sieci wewnętrznej odciętej od
> netu) który blokuje ruch w sieci.
>
> Nie mówię klientowi dzwoń pan po sieciowca który to panu robił niech
> naprawia. Nie mówię ja jestem od softu wy mieliście zapewnić działająca
> sieć. Bo jak tak mu powiem to stracę klienta. I ja go rozumiem! On nie
> musi się na wszystkim znać więc aby coś osiągnąć to nasza relacja musi się
> opierać na zaufaniu.
Czy sam piszesz ten soft czy tylko wdrażasz?
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
- 30.07.15 09:25 RD
- 30.07.15 13:14 yabba
- 30.07.15 13:52 Ergie
- 30.07.15 06:16 Cavallino
- 17.09.15 09:29 twistedme
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst