-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <55af74a4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
<moo14r$i33$1@node2.news.atman.pl>
<55af8b19$0$8375$65785112@news.neostrada.pl>
<moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
Date: Wed, 22 Jul 2015 16:48:59 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 150722-0, 22.07.2015), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 76
Message-ID: <55aface4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1437576420 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8368 89.72.242.154:2747
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566098
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:moo3iu$kfr$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:55af8b19$0$8375$6...@n...neostrada
.pl...
>
>> Na klimach sie nie znam, ale np alternator ... mozesz grzebac, grzebac, i
>> przyczyne po paru godzinach trafic, a jeszcze kanal masz zajety.
>> A tak to zamawiasz regenerowany, zakladam ze sprawdzony i sprawny
>> alternator, wymieniasz i po godzinie jest zrobione.
>> A "dawal komus do wymiany" ... toz to w zasadzie "regeneracja".
>
> Dawać komuś do wymiany _łożysko_. Czyli mechanik wymontowuje alternator
> czy sprężarkę odsyła do wymiany łożyska i montuje - robota mechanika to
> tylko demontaż i montaż czyli tyle samo co przy wymianie na nowy czy
> regenerowany.
>
Jeśli jakiś warsztat specjalizuje się w regeneracji alternatorów czy
sprężarek, to ma komplety uszczelek, łożysk, zaworków, tulejek czy innych
drobiazgów. Ma specjalistyczne narzędzia, szczypce, ściągacze, tokarkę, gaz
do próby szczelności, stanowiko pomiarowe alternatorów itp. Rozbiera stare
urządzenie, wymienia wszystko co podejrzane i w efekcie dostajemy podzespół
o zywotności prawie jak nowy.
Mechanik "uniwersalny" nie jest w stanie posiadać wszystkich części i
niezbędnych maszyn. Nawet jak wymieni łożysko w alternatorze, to nadal
będziesz miał stary alternator z jednym nowym łożyskiem. A cena końcowa
będzie niewiele niższa niż za wymiane na podzespół po regeneracji.
W obecnych czasach trudno być specjalistą od wszystkiego.
>>>Jak jakiś przełącznik na desce (np. wybór stopnia nawiewu) "padł" to
>>>rozbierali deskę wyjmowali przełącznik i go czyścili - teraz odsyłają do
>>>elektryka a elektryk chce wymieniać cały moduł zawierający pół deski.
>
>> No coz, normalna kolej rzeczy, gdy pensje rosna.
>> Chcesz godzine siedziec i czyscic przelacznik za 50 zl ?
>> Oczywiscie modul kosztuje 500 czy 1000 ...
>
> Niby mamy bezrobocie nie wierzę że nie znajdzie się ktoś kto za 100zł nie
> pobawi się przez godzinę szmatką i spirytusem.
Tylko potem klient będzie marudził, że mechanik za głupie czyszczenie drogo
sobie policzył.
Mechanik woli naprawić w taki sposób, żeby klient nie wracał z pretensjami.
Jeśli wymieni jedno łożysko w alternatorze, to za tydzień może zacząć
hałasować drugie, a za miesiąc mogą spalić się diody. Klienta nie będzie
interesowało, że za każdym razem co innego nawala w alternatorze. Będzie
miał pretensję do mechanika, że już trzeci raz naprawia mu alternator i nie
umie go porządfnie naprawić.
>
>>>> W jaki sposób szukacie mechaników?
>>>Ja jeżdżę do nowych - zauważyłem że oni jeszcze nie mają stałych klientów
>>>i im się jeszcze chce.
>
>> Pomysl ciekawy ... ale czy maja doswiadczenie ? :-)
>
> Ale po co doświadczenie do wymiany łożyska, klocków czy rozrządu?
Żeby zrobić to dobrze. Przy wymianie łożyska trzeba wiedzieć, żeby nie
skrzywić piasty przy rozbieraniu, żeby nie walić w młotem w łożysko, żeby
nie uszkodzić czujnika ABS. Przy klockach warto przeczyścić i nasmarować
zacisk. I podstawa, to pamiętać o dokręceniu koła. Widziałem dwa samochody,
w których mechanikowi po serwisie zapomniąło się dokręcić kół.
Rozrząd, to wyższa szkoła jazdy. Niektóre silniki wymagają używania
szablonów do blokowania kół. Trzeba wiedzieć jak mocno naciągnąć pasek.
Słaby mechanik to nawet żarówkę potrafi xle wymienić. Jeździłem kilka
miesięcy temu samochodem serwisowany tylko i wyłącznie w ASO, w którym
żarówka od mijania była włożona do góry nogami.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.15 12:00 Ergie
- 24.07.15 12:08 J.F.
- 24.07.15 12:11 Ergie
- 24.07.15 12:32 J.F.
- 24.07.15 13:02 quent
- 24.07.15 16:13 yabba
- 24.07.15 16:40 Ergie
- 25.07.15 23:08 Jarek
- 26.07.15 09:40 Skolmi
- 27.07.15 13:35 J.F.
- 28.07.15 21:23 yabba
- 29.07.15 13:05 Ergie
- 29.07.15 13:30 yabba
- 29.07.15 16:22 Ergie
- 29.07.15 16:27 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A